Agoudal - Tizi n'Isli (3/4)

November 26, 2022
November 2022

near Agoudal, Drâa-Tafilalet (Morocco)

Desnivell són uns 650 metres.

Etapa amb dues parts molt diferenciades. La primera des de Agoudal fins al coll que hi ha passat el llac de Tislit i la segona des del coll fins a Tizi n'Isli.

La primera part és per un altiplà a molta alçada (per sobre els 2000 metres). Pedalem per una baixada suau que ens permet fer quilòmetres sense adonar-nos-en. El paissatge és de valls cultivades i verdes que contrasten amb les pedregoses muntanyes. En aquesta zona, a més a més, la roca fa uns plecs molt espectaculars. Passem per Imilchil, un poble important de la zona, on hi trobem el mercat dels dissabtes, i és tota una experiència. Ple de gent i furgonetes carregades amb ovelles, molt xulo.

Fins al llac de Tislit anem trobant poblets amb botigues, restaurants i allotjaments. El llac és força impresionant, sobretot pel fet de veure tanta aigua a un lloc on hi escasseja tant. Més amunt hi ha un altre llac que diuen que és molt bonic i s'hi pot arribar bé en bicicleta. Nosaltres decidim no anar-hi ja que encara ens queden molts quilòmetres...passat el llac tenim una pujadeta i arribem al coll a on hi ha un mirador. En aquest punt comença la baixada i la segona part de l'etapa.

Un cop baixem les curves de la carretera ens trobem un paissatge força diferent. Muntanyes amb alzines, pins i matollar però amb discontinuïtat i sobre un sòl molt erosionat i àrid. La veritat és que aquesta segona part té molt menys atractiu paisatgístic. A més a més, només trobem un nucli de població, Ait Zidekhzin, (important de cara a pensar en l'avituallament), on hi ha restaurants i una gite. Aquesta segona part té alguna pujadeta i algun pla que es fan una mica pesats, però finalment arribem al nostre allotjament, la gite Mourik a uns 4 km abans d'arribar a Tizi n'Isli.