Złotów - Uroczysko Jary - Kamień

2026
October 3, 2021
October 2021

near Złotów, Województwo wielkopolskie (Polska)

Trasa obejmuje północno-zachodni obszar gminy Złotów i obfituje w wiele urokliwych miejsc. Bez wątpienia należy do nich park leśny Zwierzyniec, Jezioro Zaleskie, rezerwat przyrody Uroczysko Jar, Żabowisko Górzno, rzeka Gwda. Z zabytków nie można przeoczyć kościoła szachulcowego w Kamieniu z 1803. Drogi bardzo urozmaicone. Wzdłuż Jez. Miejskiego asfaltowa promenada z piękną panoramą miasta w okolicy mostu nad Gwdą. Dalej do Klukowa zaprowadzi nas ścieżka pieszo rowerowa. Przejazd przez rezerwat pełen pięknych widoków. Towarzyszący nam szlak pieszy czerwony wiarygodny, świeżo jakby wymalowany. Wyjazd z Górzna dość nieoczywisty. Drogi w lasach nad Gwdą o dobrej nawierzchni (drogi pożarowe nr 8 i 9). Dojazd do średniowiecznego kurhanu zupełnie nieoznakowany, aż poczułem się dumny że tak od razu go wytropiłem. Na powrocie teren zaczyna falować, co poczujemy szczególnie przed Kamieniem. Po trasie dobrze urządzone i utrzymane miejsca biwakowe. Polecam szczególnie Żabowisko gdzie królują białe czaple. Jeśli potrzeba mapy to dobrym wyborem będzie Nadleśnictwo Lipka (1:50 000, LP, Compass) oraz Krajna nad Notecią (1:75 000, Cartomedia).

PictographIntersection Altitude 452 ft

ośmiornica - skrzyżowanie dróg

PictographBridge Altitude 431 ft

Złotów - most nad Gwdą

PictographBeach Altitude 455 ft
Photo ofZalesie - kąpielisko nad Jez. Zaleskim Photo ofZalesie - kąpielisko nad Jez. Zaleskim Photo ofZalesie - kąpielisko nad Jez. Zaleskim