Złotów - Jezioro Sławianowskie. Pożegnanie lata

Photo ofZłotów - Jezioro Sławianowskie. Pożegnanie lata Photo ofZłotów - Jezioro Sławianowskie. Pożegnanie lata Photo ofZłotów - Jezioro Sławianowskie. Pożegnanie lata

September 15, 2021
September 2021

near Złotów, Województwo wielkopolskie (Polska)

Ze Złotowa do Świętej ścieżka pieszo-rowerowa. Przed Wąsoszem warto zboczyć na krótki odpoczynek do mostku nad Głomią. Za Wąsoszem przejazd przez las nie nastręcza żadnych kłopotów natomiast wyjeżdżając z niego przed Kleszczyną stajemy w polu i droga się kończy. By dotrzeć do bliskiego asfaltu trzeba objechać pierwsze pole, przy drugiej ambonie przeprawić się umiejętnie przez dwa rowy i łąką kierować się w kierunku widocznych zabudowań. To najbardziej wymagający fragment trasy. Dalej asfaltem dotrzemy do Buntowa nad przyjemnie zagospodarowany brzeg Jeziora Sławianowskiego i dalej do Sławianowa. Warto się tam zatrzymać by obejrzeć piękny szachulcowy kościół i pobliski pałac. O dawnej granicy biegnącej środkiem jeziora przypominają dobrze zachowane budynki niemieckich służb granicznych. Do końca trasy napotkamy jeszcze dwa jeziora - Śmiardówka i Piaszczyste. Trasa Złotów - Człuchów dość ruchliwa i bez poboczy. Rezerwat Czarci Staw to zarastające małe jeziorko otoczone torfowiskiem. Przydadzą się mapy: Krajna nad Notecią (1:75 000, Cartomedia) lub Nadleśnictwo Złotów (1:50 000, LP, Compass)