zalew Jeżewo

October 13, 2018
October 2018

near Borek Wielkopolski, Województwo wielkopolskie (Rzeczpospolita Polska)

nie przydadzą się tutaj stare mapy bowiem zalew retencyjny Jeżewo ukończono w 2003. Spiętrzając rzeczkę Pogona utworzono zbiornik wodny, który oprócz funkcji retencyjnych stał się atrakcją dla wędkarzy i obiektem dla rekreacji. Trasa przebiega w północnej części gminy Borek Wielkopolski. Do Osówca dojedziemy asfaltem, później bywa różnie, ale raczej nie komfortowo, jeżeli chodzi o drogi gruntowe. Kulminacją jest spory podjazd po bruku w lesie przed Jaworami. W okolicach Brześnicy spory ruch ciężarówek w związku z kopalnią żwiru. Zabytkiem dużej klasy jest drewniany kościół w Jeżewie. W okolicach zalewu napotkałem kilka znaków szlaków rowerowych, ale nie wiem skąd i dokąd prowadzą. Wygodne miejsce na odpoczynek obok stanicy wędkarskiej. Charakterystyczne spore nagromadzenie głazów narzutowych w rejonie Jawory-Wycisłowo. Korzystałem z mapy Powiat Gostyński (BiK, 1:55 000).