z Kórnika do Warszawy, dzień 3 Ślesin Kowal

Photo ofz Kórnika do Warszawy, dzień 3 Ślesin Kowal Photo ofz Kórnika do Warszawy, dzień 3 Ślesin Kowal Photo ofz Kórnika do Warszawy, dzień 3 Ślesin Kowal

August 8, 2023
August 2023

near Półwiosek Stary, Województwo wielkopolskie (Polska)

Trzeci dzień wędrówki już od rana przywitał mnie piękną, rowerową pogodą. W tym dniu opuściłem Wielkopolskę by znaleźć się w Woj. Kujawsko-Pomorskim. Nieco trudu przysporzył mi przejazd leśnymi drogami przez kompleks leśny od Niedźwiad do okolic Kamieńczyka. W suchszej porze roku piasek może utrudniać przejazd, gdy przejeżdżałem przemoknięty po niedawnych deszczach nie stawiał większego oporu. Droga może wydać się nieco monotonna ale warto zwrócić uwagę w Ignacewie na pomnik w miejscu jednej z największych bitew powstania styczniowego. Dalej też dwa miejsca upamiętniające bitwy kampanii wrześniowej 1939 w Szczytnej i w Borzymiach. Krajobraz zmienia się na korzyść za drogą nr 269 Choceń - Chodecz. Przy Jez. Lutobórz na dzikiej plaży możliwość kąpieli. Miasto Kowal zwraca uwagę swym zadbanym wyglądem i dużą ilością zieleni. To rodzinne miasto króla Kazimierza Wielkiego i aktora Jana Nowickiego.