z Kórnika do Warszawy, dzień 2 Zagórów Ślesin

Photo ofz Kórnika do Warszawy, dzień 2 Zagórów Ślesin Photo ofz Kórnika do Warszawy, dzień 2 Zagórów Ślesin Photo ofz Kórnika do Warszawy, dzień 2 Zagórów Ślesin

August 8, 2023
August 2023

near Zagórów, Województwo wielkopolskie (Polska)

Drugi dzień wędrówki zaczął się również deszczem, który towarzyszył mi prawie do południa. Częściowo udało się go przeczekać pod koronami drzew przy klasztorze w Lądzie. Przed mostem na Warcie ładny widok na kościół. Do Lądka droga prowadzi nadwarciańskimi łąkami. Ustronnymi asfaltami na przemian z polnymi drogami dojechałem do Puszczy Bieniszewskiej. Ważnym przystankiem na trasie był erem kamedulski w Bieniszewie. Pięknie położony w środku puszczy zachęca do dłuższego postoju, zwłaszcza że w pobliżu jest urządzone miejsce biwakowe z wiatami. Mijając po drodze kilka rezerwatów przyrody lasami dotarłem do Kazimierza Biskupiego. W mieście ciekawe kościoły, w tym romański i drewniany na cmentarzu. Przed skrętem w lewo do Kamienicy odcinek drogą o wzmożonym ruchu. W oddali widok na połyskującą wieżę i kopułę Sanktuarium w Licheniu Starym. Szutrową drogą objechałem spory zbiornik wodny otoczony drzewami -zapewne pozostałość po odkrywce węgla brunatnego. W Ślesinie do centrum dojechać można wygodną promenadą wzdłuż brzegów Jez. Mikorzyńskiego aż do mostu nad kanałem. Przy marinie rozbudowane zaplecze gastronomiczne.