z Kórnika do Warszawy, dzień 1 Kórnik - Zagórów

Photo ofz Kórnika do Warszawy, dzień 1 Kórnik - Zagórów Photo ofz Kórnika do Warszawy, dzień 1 Kórnik - Zagórów Photo ofz Kórnika do Warszawy, dzień 1 Kórnik - Zagórów

2059
August 7, 2023
July 2023

near Kórnik, Województwo wielkopolskie (Polska)

Pierwszy dzień wędrówki zaczął się lekkim deszczem, który towarzyszył mi aż po Miłosław. Przed Środą Wielkopolską od Kromolic ładne widoki na Dolinę Strugi Średzkiej. W mieście na Rynku kamieniczki szczytowe z XVIII w i zabytkowa Kolegiata - miejsce sejmików szlachty. Przed Miłosławiem ładne okolice ze stawami rybnymi w Białym Piątkowie. Zostawiając z boku zabytki Miłosławia droga zawiodła mnie ponownie do romantycznego pałacyku myśliwskiego w Bugaju. Zawsze chętnie tu zajeżdżam by popatrzeć na uroczy zameczek z drewnianą czatownią na murach. W Pyzdrach na przebudowywanym Rynku kiedy zobaczyłem zabytkowy drewniany fragment zabudowy przekonałem się, że to już ziemie dawnego zaboru rosyjskiego (najbardziej na zachód wysunięta miejscowość dawnej Rosji). Warto zboczyć nieco z trasy by odnaleźć pięknie odnowiony wiatrak holenderski. Ładny widok na miasto z mostu nad Wartą. Do Zagórowa droga asfaltowa przez Puszczę Pyzdrską i charakterystyczne krajobrazy osadnictwa olęderskiego.