z Kórnika do Niemiec - dzień 4 Krosno Odrzańskie - Słubice

Photo ofz Kórnika do Niemiec - dzień 4 Krosno Odrzańskie - Słubice Photo ofz Kórnika do Niemiec - dzień 4 Krosno Odrzańskie - Słubice Photo ofz Kórnika do Niemiec - dzień 4 Krosno Odrzańskie - Słubice

August 15, 2022
August 2022

near Stary Raduszec, Województwo lubuskie (Polska)

Dzisiaj ważny dzień mojej rowerowej wędrówki gdyż zamierzam dojechać do granicy z Niemcami na Odrze i osiągnąć tym samym główny cel. Z powodu niskiego stanu wody prom w Połęcku nieczynny co zmieniło moje plany każąc jechać prawą stroną Odry. Już przy wyjeździe z miasta czekała mnie ostra przeprawa - wjazd na stromą skarpę rzeki brukowaną drogą tuż przed Marcinowicami. W nagrodę za trudy miły zjazd przez Osiecznicę. Dalej Rybaki - to tutaj odkryto pierwsze na polskim niżu pokłady ropy naftowej. Przypomina o tym oryginalny żuraw (kiwon). Do Kłopotu dojechałem bez kłopotu lokalnymi asfaltami. W samej wsi pierwszy zawód - Muzeum Bociana okazuje się nieczynne od co najmniej roku. Szkoda, bo to oryginalny i ciekawy pomysł. Duże wrażenie sprawia urywający się w połowie most na Odrze wysadzony w 1945. Wygląda niczym morskie molo. Dobry punkt widokowy na Odrę i miejsce na odpoczynek. Między Grzmiącą a Koziczynem trochę ciężko (piaski) ale już do Uradu wygodny dojazd pożarowy nr 29. Warto zajrzeć do niedawno chyba wybudowanej wieży widokowej nad Odrą. Dalej już trasa prowadziła razem ze szlakiem zielonym prawie w całości asfaltami do Słubic.

PictographMuseum Altitude 272 ft

Muzeum Bociana Białego - nieczynne

PictographBridge Altitude 293 ft

Kłopot - wysadzony most na Odrze

PictographPanorama Altitude 350 ft

Urad - wieża widokowa

PictographMonument Altitude 337 ft
Photo ofSłubice - hitlerowski karny obóz pracy Lager Oderblick Photo ofSłubice - hitlerowski karny obóz pracy Lager Oderblick Photo ofSłubice - hitlerowski karny obóz pracy Lager Oderblick