Z Gorzowa Wlkp do Doliny Trzech Młynów

Photo ofZ Gorzowa Wlkp do Doliny Trzech Młynów Photo ofZ Gorzowa Wlkp do Doliny Trzech Młynów Photo ofZ Gorzowa Wlkp do Doliny Trzech Młynów

August 9, 2017
August 2017

near Wieprzyce, Województwo lubuskie (Rzeczpospolita Polska)

Ciekawa trasa o dwóch różnych obliczach. Rezerwat Gorzowskie Murawy nie sprzyja rowerzystom. Stromizny, piaszczyste urwiska i gęste zarośla zmusiły mnie do odwrotu choć widok z góry na Wieprzyce zostaje w pamięci. Trzeba trzymać się wyjeżdżonych dróg lub spróbować skręcić w prawo od ul. Dobrej, wzdłuż której wygodna droga rowerowa. Trudno też się jeździ po lasach położonych na wzgórzach morenowych w okolicy Bogdańca. Różnice wysokości podobne są jak w terenach górskich. Wzdłuż dosyć ruchliwej szosy do Kostrzynia również ścieżka rowerowa. Wieża widokowa przy rezerwacie Dębowa Góra (Bogdaniec I ) straciła swoją atrakcyjność gdyż otoczona jest koronami drzew. W Dolinie Trzech Młynów są dwa natomiast młynków nie ma. A to właśnie z unikalnej kolekcji młynków do kawy słynął oddział Muzeum Lubuskiego w Bogdańcu. W ogóle ekspozycja została ograniczona do jednego stylowo urządzonego pokoju. Oczekiwanie na remont i nowego dyrektora. Sam budynek i otoczenie młyna są bardzo urokliwe i zadbane. Druga część trasy to płaskie tereny nadwarciańskie - charakterystycznie rozproszone osady, skromne poewangelickie kościółki i kanały odwadniające. W gminie Bogdaniec zwraca uwagę wzorowe zagospodarowanie turystyczne: są wiaty, tablice informacyjne w każdej wsi, drogowskazy, oznakowane szlaki rowerowe. Tutaj wąskie drogi asfaltowe lub gruntowe, dobrze utrzymane. Malowniczy odcinek z widokiem na Wartę i Gorzów Wlkp biegnie wałem od miejscowości Jeżyki. Odcinek do Bogdańca wymaga raczej roweru terenowego. Korzystałem z dokładnej mapy Okolice Gorzowa Wlkp (Cartomedia, 1:50 000).