Wieleń - Dolina Dzierżążnej

September 5, 2019
September 2019

near Wieleń Północny, Województwo wielkopolskie (Rzeczpospolita Polska)

Podczas poprzedniej wędrówki upatrzyłem sobie Dolinę Dzierżążnej jako cel następny i tak powstała opisywana trasa. Prawie całkowicie przebiega drogami leśnymi. Piasek owszem jest obecny, ale rzadko w takiej ilości, że uniemożliwia przejazd a niektórymi leśnymi duktami jedzie się nawet bez wysiłku (np. od Bukówki do Dębogóry, droga pożarowa nr 16). Przebieg trasy ustaliłem na podstawie przebiegu tras Nordic Walking oznaczanych metalowymi tabliczkami. O ile mogą one posłużyć za pomoc w określeniu pozycji (razem z zaznaczonymi na mapie trasami maratonu Michałki) to wędrówka po nich będzie dość ryzykowna, gdyż wiele oznaczeń z upływem czasu poodpadało. Przyjemny odpoczynek zaplanować możemy nad jeziorem w Dzierżążnie Wielkim. Choć to nie zabytki przyczyniły się do powstania tej trasy to trzeba nadmienić o trzech zabytkowych kościołach, które napotkamy. Najlepsza moim zdaniem mapa to Wieleń miasto i gmina (1:50 000, Eko-Map) na której zaznaczono zarówno trasy kijkowe z numerami i w kolorach jak i dobrze oznaczony w terenie przebieg trasy maratonu MTB Michałki. Wycieczka w malowniczych sceneriach przyrody dedykowana posiadaczom rowerów terenowych.