VP 6 - El Sopalmo-La Garrofa

February 10, 2024
February 2024

near Sopalmo, Andalucía (España)

Ruta de Sopalmo a La Garrofa passant per:
- Mirador de la Granatilla (2.1 km)
- Castillo de San Andrés (9.6 km)
- Playa de la Torre Vieja (12.9 km)
- Playa Zapillo Almería (76.6 km)
- Iglesia de San Roque (79.7 km)
- Playa Cala Lobo Marino (81.7 km)

Càmping La Garrofa, a un tir de pedra d'Almeria. Sí, la garrofa! Evidentment, he preguntat del perquè del nom i la resposta ho explica tot: fa un fum d'anys un català comprà tot un rogle ben gran de terrenys i li ficà eixe nom... A banda d'aquesta anècdota, s'hi passa la nit molt a gust. Com està a vora mar, la brisa nocturna és molt d'agrair.
L'etapa també ha estat fàcil. Molta calor i el vent en contra, sempre en contra. Comença a notar-se l'efecte de l'estret!

El nombre del cámping me llama la atención, y más aquí en Almería. Garrofa significa algarrobo. Cuando pregunto el porqué de ello me responden que se debe a que hace muchos años un señor catalán compró todo el terreno que había por allí y le puso ese nombre...
La etapa ha resultado facilona. Mucho calor y el viento en contra, simpre en contra. Empieza a notarse el efecto del estrecho.