Volta per la Garrotxa. Circular des de les Preses.

Photo ofVolta per la Garrotxa. Circular des de les Preses. Photo ofVolta per la Garrotxa. Circular des de les Preses. Photo ofVolta per la Garrotxa. Circular des de les Preses.

July 5, 2020
July 2020

near les Preses, Catalunya (España)

Ruta extreta i molt lleugerament variada de @kje:

La ruta la fem amb btt tot portant les alforges amb la tenda per si ens ve de gust pernoctar pel camí. Però com que és de bon fer i el dia allarga ens dóna tems a fer-la circular el mateix dia.

Es nota que en kje es coneix la ruta i fa una proposta especialment interessant que ens porta per llocs ben poc transitats i preciosos, des d'Amer a Mieres, fins la conegudíssima Fageda d'en Jordà i volcà Croscat. Les giragonses que fa la ruta per la fageda i l'arribada a Olot ens fa redescobrir la zona tot i haver passat per allà en vàries ocasions.

Ruta que transcorre per pistes i carreteres secundàries (només uns kms abans i després de Santa Pau es circula per la Gi-524, més transitada; en la meva opinió la part més avorridota de l'itinerari). Les pujades més fortes es concentren bàsicament a la zona de Sant Aniol però amb paciència es poden anar fent bé i els boscos d'alzines dels voltants entretenen sobradament la vista. .

Pel camí es van travessant tant terrenys terciaris, calcàries amb foraminífers (nummulits) pràcticament bioconstruides, com els típics terrenys volcànics quaternaris olotins. Un bon exemple d'aquesta varietat són els materials amb què van construir la petita església de Santa Llúcia tot havent passat Santa Pau.

Li poso nivell de moderat per la llargària de la ruta, el desnivell acumulat i la pendent en alguns punts de la ruta, tot i que no hi ha cap complicació tècnica.

Església barroca de Sant Pere de Mieres.

Església de Santa Llúcia.