Volta en bici pel Catllaràs

February 24, 2020
February 2020

near La Pobla de Lillet, Catalunya (España)

Volta extreta de @diegitok2 amb algun afegit.

La situo dins de l'activitat de cicloturisme ja que nosaltres l'hem feta amb aquest ànim, tot i que es fa necessària una btt o similar. Nosaltres l'hem feta amb una alforja per tal de passar el dia ben tranquils tot descobrint la zona.

El recorregut es fa per pistes sense complicació tècnica i un tram d'asfalt tot sortint de La Pobla de Lillet per la B-402 fins al km8, i després pujant cap a Falgars per la poc transitada carretera que hi fa cap.

La ruta s'inicia al Santuari de Falgars, on hi ha una àrea de pícnic i força places d'aparcament que conviden a una bona pernoctada. Des d'allà anem cap al Roc de la Lluna tot passant pel Xalet totalment restaurat de Gaudí o del Catllaràs. Des del mirador del Roc de la Lluna les vistes són impressionats, des del Pedraforca a Montgrony passant pel Puigllançada, Puigmal, Taga...

Els boscos de faig estan en plena decadència hivernal i el terra ple de fullaraca mentre ens acompanya una calor gens normal per a aquestes dates.

Després de la pujada al Roc de la Lluna, ens apropem a als relleus de Les Roques d'Arderiu, just el necessari per fer un cop d'ull, i comencem el descens, que es fa llarg, fins a la Pobla. Tot passant de nou pel costat del Xalet de Gaudi (antiga casa dels enginyers de l'empresa Asland) fem una ullada al refugi lliure que hi ha al costat i que encara està prou bé per estar tant a tocar.

La baixada fins La Pobla és per pista ampla i poc/gens complicada. A la Pobla fem un mos al forn, una coca boníssima. I des d'allà comencem la pujada cap al Santuari, fent una parada a mig camí per apropar-nos a la Cova de la Verge de Falgars amb la intenció d'allargar una mica la sortida.
El desviament des de la carretera cap a la cova està ben indicat: un camí a mà esquerra. Tot pujant la pista hi ha un desviament i agafem el pujador, a mà dreta. Un senyal de fusta ens indica que hem de seguir per un PR blanc i groc per poder arribar fins ben bé la Cova (aquest últim tram el fem a peu) que no té gaire res d'especial però que està al mig d'un bosc de faigs ben interessant.
Des d'aquí tornem a la carretera i acabem de pujar fins al Santuari per un asfalt que es deixa pujar molt bé.