Volta cicloturista entre Girona i Catalunya Nord (Pirinexus)

Photo ofVolta cicloturista  entre Girona i Catalunya Nord (Pirinexus) Photo ofVolta cicloturista  entre Girona i Catalunya Nord (Pirinexus) Photo ofVolta cicloturista  entre Girona i Catalunya Nord (Pirinexus)

-4 ft
October 21, 2011
October 2011

•   3.7 1 review

near Sant Joan de les Abadesses, Catalunya (España)

Viewed 22098 times, downloaded 360 times

Aquesta traça s’ha fet retallant i enganxa’n dues traces
1. del Pirineus Català al Mar
2. la volta als Pirineus catalans.
Mes informacio a: http://cicloturisme100x100.blogspot.com/2011/10/pirinexus-anella-cicloturista-entre.html
És bastant difícil donar una definició exacta del cicloturisme. És un esport tan plural, tan complex, tan personal, tan original… que no és possible etiquetar-lo mai.
Es viu o no es viu, un té la sensació o no la té. El terme “cicloturisme” engloba totes les formes de ciclisme recreacional, no competitiu, tots els àmbits d’utilització de la bicicleta en constant recerca.
És l’esport que es fa sense presses (no s’ha d’arribar el primer enlloc), sense premis (la satisfacció es troba a cada pedalejada). És l’esport en què no s’intenta imitar el ciclisme d’alta competició, i s’hi cerca, moltes vegades, l’autosuficiència. És un dels majors plaers que proporciona la bicicleta. No és important quants de quilòmetres es fan, ni amb quin temps, sinó com i per on es va. L’autèntic cicloturisme comença bastant abans de la primera pedalejada, preparant els itineraris, estudiant els mapes, parlant, acumulant informació, estudiant els llocs, les formes de menjar i dormir, preparant el material i la bicicleta, posant-se físicament a punt…
El cicloturisme, més que un esport, és un cert estil, una certa concepció i una certa filosofia de la vida. És una combinació indivisible entre home i màquina. És sinònim de llibertat i d’independència. Ens ajuda a redescobrir sensacions perdudes del nostre món intern, a retrobar els plaers més intensos, i a connectar i a interpretar el nostre entorn i la realitat de la vida. És una font inesgotable de satisfaccions variades per a totes les edats. Tampoc no està renyit amb el concepte de família, ja que aquest meravellós enginy mecànic es revela també com una ferramenta d’unió familiar. Avui en dia és habitual la imatge de les parelles amb els seus fills, que comparteixen les emocions d’una passejada amb bicicleta.

• Photo of Manolo_tandem
    Manolo_tandem Dec 16, 2012

objectiu per les vacances amb el tandem!!!

• Photo of jobeba
    jobeba Apr 10, 2013

Hola. Me parece un proyecto fantástico y una seria opción para este verano. Me gustaría saber si este proyecto es ya una realidad. Si este anillo es ya ciclable, y si lo recorre todo por vías verdes, o por qué tipo de vías se circula. Gracias!!

• Ro80 May 2, 2013

La ruta Pirinexus entre Sant Martí d'Empúries i Castelló d'Empúries va per un altre traçat més a l'interior.
    Al nord del rec Sirvent encara falta un tros curt per acabar, esperem que l'acabin abans d'estiu. L'alternativa es fer un troset per la carretera.
    El traçat d'aquest post hi ha un tram que va per dins dels aiguamolls (del Mas del Matar al Cortalet) que està prohibit circular-hi en bicicleta.

agustí-CYCLOTURISME May 2, 2013

Hola Ro80.
    Es una pena que no es pugui passar actualment per aquest paratge dels aiguamolls en bicicleta docs si no recordo malament es molt bonic.
    Si poguessis facilitar un enllaç amb el recorregut que comentes l'adjuntaré tan al bloc com a la traça de wikiloc.
    Una salutació.

agustí-CYCLOTURISME May 2, 2013

Hola jobeba
    Este recorrido lo he hecho por mi cuenta siguiendo itinerarios distintos que coinciden bastante con el proyecto de Pirinexus.
    Ciclable 100 x 100 por vías verdes y carreteras con baja intensidad de transito.
    Cabe destacar pequeñas limitaciones como indica Ro80.
    Saludos.

• Ro80 May 5, 2013

Hola Agustí,
    per dins el recorregut dels aiguamolls sempre s'hi pot passar caminant amb la bicicleta al costat, si et comportes assenyadament no diuen res, pero han posat unes tanques d'aquelles estretes per impedir que entri la bici. La pots aixecar i passar per sobre, però si vas carregat és un problema.

La informació de la ruta la pots trobar al web oficial del projecte http://www.pirinexus.cat/
    A sota hi ha una pestanya desplegable on hi van penjant les ultimes novetats.

Jo m'estic entretenint a actualitzar la ruta a l'OpenStreetMap, de moment he revisat entre L'Escala i Castelló d'empúries. Podeu veure-ho a http://cycling.waymarkedtrails.org/ca/?zoom=14⪫=42.21288&lon=3.07872&route=1
    A data d'avui el pont del rec sirvent ja està posat i es pot travessar, tot i que s'estan fent les rampes d'accés. Encara manca un pontet i arranjar un camí més al nord, el rec no és gaire ample però acostuma a estar amb algo d'aigua i ben enfangat. Millor desviar-se a l'est per la pista i fer un trosset per carretera.

Salut.

agustí-CYCLOTURISME May 5, 2013

Hola Ro.
    Quan vaig fer el tram des aiguamolls, aquesta tardor passada, el guarda va dir-me que no podia passar, pero no va posar problemes per fer-ho amb la bici al costat. http://cicloturisme100x100.blogspot.com.es/2012/11/aiguamolls-demporda-de-manresa-al-cap.html
    Aixo si que es una bona feina per gaudir del recorregut cicloturisticament parlant. Ja m'estic busca'n un forat per gaudir ho de cap a cap.
    Si poseu el recorregut al open stret map serà fantàstic dons se'n podrà gaudir del Pirinexus de manera molt assequible.
    Quan inaugureu el recorregut oficial? m'agradaria acompanyar-vos.
    Moltes gracies de tota l'informa-cio.
    Salut.
    Agustí

• Ro80 May 5, 2013

Hola Agustí,
    no se res d'inauguracions, jo no tinc res a veure amb el projecte. Pero si per casualitat me n'assabento t'ho faig saber.
    Lo de l'openstreetmap ho faig per amor a l'art, com la inmensa majoria dels que hi contribuïm. El tram de Sant Pere em cau molt a la vora i és per això que l'he actualitzat. La resta, potser algun dia més endavant.
    Salut

• Ro80 Jul 28, 2013

Ja han posat els dos ponts en el tram entre Sant Pere Pescador i Castelló d'Empúries.
    Crec que encara manca arreglar el ferm i posar alguns rètols indicadors, però com a mínim ara ja es pot fer tot pedalant.

• Photo of los brocolitos
    los brocolitos Apr 12, 2015

He realizado esta ruta, pero con una variante:

En la llegada a Le Boulou he seguido hasta la costa francesa, Argeles Sur Mer.

De ahí he seguido dirección Portbou - Port de la Selva - Roses, empalmando en St. Pere Pescador.

Fantástico proyecto, Pirinexus.

• Photo of los brocolitos
    los brocolitos Apr 12, 2015

No he puesto la fecha, ha sido en la segunda semana de Abril 2015.

• Photo of toni.
    toni. Apr 16, 2015

Hola, pienso hacer la Pirinexus a partir del 10 de junio en 6 etapas ( no sé si son pocos dias para poder ver algo cada día).¿ Cómo debería planificar esas 6 etapas,es decir, en qué pueblos debería pernoctar?
    Gracias a todos.

agustí-CYCLOTURISME Jun 28, 2016

Acabo de fer la ruta Pirinexus seguint els senyals de l'organització. Aquí podeu trobar tota l'informació. http://ca.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=13811265