Volta a l'Estany de Banyoles - en bicicleta o a peu

Photo ofVolta a l'Estany de Banyoles - en bicicleta o a peu Photo ofVolta a l'Estany de Banyoles - en bicicleta o a peu Photo ofVolta a l'Estany de Banyoles - en bicicleta o a peu

September 7, 2011

near Banyoles, Catalunya (España)

Ruta circular de 8km i de dificultat baixa apte per a fer en bicicleta o a peu amb tota la família.
Al llarg del recorregut es poden visitar diversos punts d'interès, entre els quals trobem diversos miradors, l'església romànica de Santa Maria de Porqueres, llacunes on observar les aus, zones d'estanyols, el Parc Arqueològic - Poblat Neolític de la Draga, etc.

Com a referència i punt de sortida, tenim l'Oficina de Turisme de l'Estany, on trobem un carril bici asfaltat al costat del camí a peu.
Un cop s'arriba a la zona del municipi de Porqueres (zona sud i est de l'Estany), el carril bici és de terra però és molt fàcil de seguir.
Quan som a sota l'església de Santa Maria de Porqueres el camí es bifurca en dos. Si continuéssim recte aniríem a la carretera o bé seguiríem el camí a peu (al que no poden accedir les bicis). Per tal d'evitar-ho, i tal com mostra el mapa, s'ha d'agafar el camí que va cap a l'esquerra i que creua la carretera. Aquest camí segueix per una zona de prats i camps fins arribar a les llacunes de Can Morgat. Un cop allà, ens dirigim a la dreta on trobarem la carretera. La creuem i seguim per un troç del camí a peu que s'endinsa a una zona boscosa (ATENCIÓ! si anem en bici, haurem de fer aquest troç a peu).
Un cop sortim del bosc, a un centenar de metres, veurem altra vegada un camí que es dirigeix cap a l'esquerra. Si volem continuar en bicicleta, cal que el seguim, i ens portarà de nou al carril bici.