Volta a les Serres del Montalt i Llaberia

Photo ofVolta a les Serres del Montalt i Llaberia Photo ofVolta a les Serres del Montalt i Llaberia Photo ofVolta a les Serres del Montalt i Llaberia

one day 5 hours 25 minutes
April 6, 2021
April 2021

near Tivissa, Catalunya (España)

Ruta feta amb btt en plan cicloturista durant la qual carreguem alforges i tenda per tal de dormir pel camí.

El recorregut és gairebé tot per carreteres secundàries amb poc trànsit. Tot i així, la sortida (uns 4km) la fem per la C44 des de Tivissa al Coll de Fatxes. En aquest tram, la C44 té força espai per circular prou còmodament.

Al Coll de Fatxes, deixem la carretera principal per enfilar la T-311 en direcció a Coll Roig i finalment el bonic poble de Llaberia. Aquesta carretera, molt pujadora, es fa molt bé i té molt poc trànsit normalment.

Les vistes, a mida que guanyem alçada ens deixaran veure el mar.

A Llaveria fem una parada i un mos.

Al costat de l'església hi ha el que queda d'una font, actualment no en veiem cap. Tampoc hi ha cap bar ni punt d'avituallament.

De Llaberia baixem d'una volada i molt ràpidament al poble de Pratdip, tot aturant-nos un moment a l'àrea de lleure de Santa Marina on sí hi ha font. De Pratdip marxem per una carretera molt secundària en direcció al Coll de la Llena i les Serres del Garriol en direcció a Colldejou. En aquest tram trobarem les pujades més fortes del recorregut. Algunes rampes fan tirar fort.

Sortim de Colldejou que ja comença a baixar el sol en direcció al Collroig, aquí abandonem la carretera per plantar la tenda al bosquet que hi ha a Coll de Freginals. Aquest darrer tram de pista és sense asfaltar.

El segon dia el comencem baixant ràpidament i fent cap al bonic poble de la Torre de Fontaubella, que té font i bar. Avancem fins a Marçà i després visitem Falset.

De Falset fem via cap a Tivissa tot passant pel costat del Pantà dels Guiamets. en aquest punt, com que portem btt decidim allargar una mica i tirar per unes pistes, en ocasions pedregoses i amb rampes importants cap a Darmós i després per la pista, ja més tranquil·la de les Planes i de les Comes fins a Tivissa.

Si feu aquesta ruta amb una bici gravel o mixta, potser voldreu anar dels Guiamets a Tivissa tot seguint la carretera T3031.