Photo ofVilanova, St. Sadurni d'Anoia, St. Pau d'Ordal, St. Sebastià del Gorgs i Vilafranca. Photo ofVilanova, St. Sadurni d'Anoia, St. Pau d'Ordal, St. Sebastià del Gorgs i Vilafranca. Photo ofVilanova, St. Sadurni d'Anoia, St. Pau d'Ordal, St. Sebastià del Gorgs i Vilafranca.

November 12, 2011
November 2011

near Vilanova i la Geltrú, Catalunya (España)

Viewed 1935 times, downloaded 19 times

Volta per les rodalies de St. Sebastià dels Gorgs sortint de Vilanova i la Geltrú.
Surt de Vilanova i va a Castellet passant per Cubelles. Just en deixar (a l'esquerre) la cruïlla de l'Arboç, s'agafa un camí asfaltat, a l'esquerre, que porta a les Masuques, segueix la carretera fins als Monjos, a la rotonda de sortida es dirigeix a la barriada de Can Salines i sense cap punt conflictiu, creua la carretera de La Munia (B-212) i arriba a la de St. Martí Sarroca (BP-2121), la segueix a l'esquerre uns metres i la deixa per un camí a la dreta que va a Les Cabanyes des d'on un altre ens portarà a La Granada. Continua per la carretera de Sta. Fe, que es converteix en un camí que a poc menys de dos quilòmetres creua la carretera de Puigdàlber, prop de Can Cartró. Creua a gual dos petits torrents on la terra arriada per les pluges cobreix el paviment. A St. Joan Salerm comença un tram de 500 metres sense asfalt, fins a la carretera del Pla del Penedès. Segueix uns 250 metres la carretera de St. Sadurní i la deixa per continuar per la BV-2429 i agafar el trencall que duu a Can Batista i baixa a creuar la Riera de l'Avernó, és el pas més complicat, ja que la segueix uns metres, després puja fort fins a la carretera, pràcticament a l'entrada de St. Sadurní. Puja el port dels Casots (BP-2427) i a poca distància de la N-340, un camí a la dreta porta a St. Pau d'Ordal.
En aquest punt s'inicia un circuit d'aspecte radial amb centre a St. Sebastià dels Gorgs que és un puja i baixa constant, amb forces trams sense asfalt. Comença baixant i prop de St. Sebastià gira per pujar a Cantallops, torna a baixar gira i puja passant per St. Pere d'Avinyó, un cop a la N-340, la segueix fins Avinyonet per baixar un cop més, arriba a la BV-2429 i gira a l'esquerre en direcció a St. Cugat de Sesgarrigues, puja fins a la rotonda i agafa el camí de la dreta. Al pont de l'autopista continua pel camí de la dreta que porta a St. Sebastià. Segueix altra vegada la BV-2429, però en sentit contrari i arribat a l'Avern gira a l'esquerre, entre les cases de la carretera. Després de creuar l'autopista, un pas a nivell sense barreres (cal molta precaució) i passar per sota de l'AVE, va a parar a la carretera de St. Sadurní (C-243a), que la segueix, ja de tornada, cap a La Granada i Vilafranca, on agafa un camí que porta a la carretera de St. Pere Molanta (BV-2415) i puja Les Colines pel darrere. Baixant deix a l'esquerra el trencall d'Olivella, creua St. Pere de Ribes, Les Roquetes i finalment entra a Vilanova.
Tot i ser un recorregut majoritàriament asfaltat, el tipus de bicicleta més recomanable és la de tipus ciclocròs. També es pot fer amb bicicleta de carretera si es porten pneumàtics de 28 i no es té inconvenient en fer sectors sense asfalt amb algun curt tram en mal estat.