Vilanova - Canyelles - Embassament de Foix

Photo ofVilanova - Canyelles - Embassament de Foix Photo ofVilanova - Canyelles - Embassament de Foix Photo ofVilanova - Canyelles - Embassament de Foix

March 18, 2023
March 2023

near Vilanova i la Geltrú, Catalunya (España)

Ruta força semblant a la del perfil de @francroig ja que l'hem exreta gairebé en la seva totalitat d'allà.

Ruta sense gaires complicacions que permet conèixer aquesta zona muntanyosa tant propera a la costa. Molt interessant el contrast entre les zones rurals, industrials i turístiques.

La primera part ens deixa gaudir de paisatges conreats amb vinyes, a mesura que ens apropem a els Monjos topem amb la pedrera de calcàries d'Uniland, passem pel un camí que la voreja pel canto N i ens permet gaudir de les vistes a l'extractiva i apreciar alguns bons afloraments geològics.

Quan arribem a Santa Margarida passem pel mig de la cimentera, sembla que ens haguem de ficar dins de la indústria. Aquí iniciem el tram més industrial del recorregut, sempre acompanyats del soroll de les màquines i un ambient d'altres temps.

Iniciem el tram que ens aproximarà al pantà de Foix, de cop hi ha tot de turistes visitant la zona i dinant als restaurants que s'hi troben al costat. Comencen a aparèixer cotxes de luxe que van com flipats fent les corbes cap a Vilanova. La veritat és que aquest tram entre tant flipat pijo ens ratlla una mica.

Tornem a Vilanova on hem deixat la furgo al pàrquing de la Masia d'en Cabanyes.

Ruta sense gaires complicacions a trams per pistes i alguns per carreteres locals.

Forn de calç

Photo ofPicapedrers de Castellet i la Gornal - Diorama Photo ofPicapedrers de Castellet i la Gornal - Diorama Photo ofPicapedrers de Castellet i la Gornal - Diorama