Vic-Taradell

August 16, 2013
February 2006

•   4.3 1 review

near Vic, Catalunya (España)

Sortim de Vic per anar cap a Folgueroles, Sant Julià de Vilatorta, Taradell i novament Vic (2007) Més informació a http://www.cicloturisme-adac.net/w-23-vic-taradell/rut-c-vic-taradell.htm

Descripció de la ruta per a bicicleta:

Aquesta ruta de cicloturisme recorre en bicicleta alguns dels pobles de la comarca d’Osona, situats en el sector oriental de la Plana de Vic. Permet conèixer una terra amb molts camps de conreu de cereal i grans explotacions ramaderes (sobretot de vaques de llet), on gairebé no és possible circular molta estona sense veure una casa de pagès. Algun tram més elevat d’aquesta ruta també permet contemplar el típic paisatge de la Plana de Vic: els turons erms, de marga despullada; la roca grisa natural de la Plana

És una ruta circular, que nosaltres hem començat i acabat a la ciutat de Vic. Transcorre majoritàriament per camins de terra en força bon estat i algun tram per carretera asfaltada de tercer ordre. Tot i que molts camins estan oberts al trànsit de vehicles, habitualment només ens creuarem amb els cotxes procedents de les cases de pagès properes que es desplacen per anar a buscar la carretera principal.

Sortim de Vic seguint les marques grogues i blanques del PR C-40, que porta a Tavèrnoles i Sant Pere de Casserres. De Vic en direcció a Folgueroles passem per sobre el pont romànic del Bruguer i seguim per un dels antics camins que portaven a Folgueroles. Ens desviem sota el turó de Puigseslloses i hi pugem; dalt del turó hi ha les restes d’un dolmen i l’ermita de Sant Jordi. Des d’aquí es gaudeix d’una immillorable vista sobre la Plana de Vic. Al poble de Folgueroles passem pel carrer Major, 7-9, on va viure el poeta Jacint Verdaguer fins a l’any 1847, i on actualment hi ha la casa museu que es pot visitar de dimarts a diumenge. Sortim de Folgueroles per la font Trobada i ens dirigim cap a Sant Julià de Vilatorta. En aquesta petita població d’uns 2.700 habitants es van construir grandioses cases d’estiueig a començaments del segle XX. A Sant Julià la ruta passa per les 7 fonts (o la font Noguera, nom que no és tan conegut), on hi ha una gran zona d’esbarjo per a petits i grans, amb ombres, taules i bancs de pedra. Als vespres de l’estiu hi ha un petit bar a l’aire lliure.

De Sant Julià de Vilatorta sortim per la carretera asfaltada que va a Vilalleons, però la deixem de seguida per poder circular per camins secundaris, amb algun tram de terra i algun tram asfaltat, que ens porten fins a la urbanització de la Roca de Taradell.

De Taradell a Vic passem pel costat del camp de golf i ens enfilem un xic per circular per un indret una mica elevat que ens deixarà veure el vessant occidental de la Plana, on abunden els turons de marga grisa sobre els quals hi hagut sovint alguna construcció: castell de Tona, església de Sant Sebastià.... Baixem per aquest costat i tot resseguint la via del tren, després de passar pel nucli de Mont-rodon, arribem a Vic.

A Vic fem una petita volta per veure els indrets històrics més rellevants: la catedral (amb les pintures de Josep Maria Sert), el temple romà i la plaça Major.

NOTES:

L’INICI DE LA RUTA és l’aparcament del supermercat Carrefour, que es troba al C/ Torelló (al costat de MinsVic - Àrea de Manteniment Municipal de l’Ajuntament de Vic). Si es ve de fora de Vic, la millor entrada des de l’Eix Transversal és la que posa: Sant Julià de Vilatorta-Folgueroles-Calldetenes. Cal fer un troç de rotonda i anar cap a Calldetenes (es passa pel costat d’una benzinera de Repsol), passada la població de Calldetenes s’arriba a Vic, i just després de passar el pont sobre el riu Méder, i en el primer semàfor, cal trencar a mà dreta (és el carrer Torelló).

A Folgueroles, la casa museu de Jacint Verdaguer es pot visitar cada dia de les 10 a les 13 h (dilluns no festiu tancat) i els dissabtes a la tarda de les 17 a les 19 h des de l’1 d’abril fins al 31 d’octubre (per concertar visites es pot trucar als telèfons: 93 812 21 57 o 93 812 23 29).

A Vic la catedral està oberta de dilluns a diumenge de 10 a 13h i de 16 a 19h

Ruta efectada el 7 de maig del 2007

• Photo of ricardmasoliver
    ricardmasoliver Feb 27, 2018

Gracies per pujar rutes com aquestes, perquè axis pots veura altres contrades,diferents camins i altres paisatges desconeguts per mi,gracies per deixar-me seguir las vostres rutes.
    Ricard

• Photo of marclloberas
    marclloberas Sep 3, 2021

Hem fet alguna ruta pels voltants de Vic amb Brompton, però aquesta zona la desconec: és apta aquesta ruta per fer amb Brompton?

• Photo of Penya Cicloturista de l'ADAC
    Penya Cicloturista de l'ADAC Sep 3, 2021

Es difícil de dir, aquestes coses sempre depenen molt de qui les fa. De totes maneres es una ruta del 2007 y pot haver canviat molt. Si la fas hi ha possibilitats que et trobis algun problema que nosaltres no varem tenir.

Gracies per interessar-te per les nostres rutes