Vélodyssée 2022: Soulac-sur-Mer - Royan - Càmping Ilot (Dia 9) * Eurovelo 1

Photo ofVélodyssée 2022: Soulac-sur-Mer - Royan - Càmping Ilot (Dia 9) * Eurovelo 1 Photo ofVélodyssée 2022: Soulac-sur-Mer - Royan - Càmping Ilot (Dia 9) * Eurovelo 1 Photo ofVélodyssée 2022: Soulac-sur-Mer - Royan - Càmping Ilot (Dia 9) * Eurovelo 1

September 8, 2022

near Les Huttes, Nouvelle-Aquitaine (France)

Avui sortim amb calma després d'haver descansat força durant la nit. L'objectiu d'avui és arribar a Royan, visitar-la i dormir en algun càmping proper.

El trajecte fins al ferri és plàcid. La primera part discórrer paral·lel a una via de tren per on circula un tren turístic que és divertit de veure. Ja som a la part més al nord del departament de La Gironde. Trobem un mar davant nostre que només es pot creuar amb ferri. Aquí hi desemboca, entre d'altres el riu Garona. A la llunyania s'observa el far de Cordouan.

Ens sorprenem amb l'entrada al ferri, ja que té un accés i una passarel·la especial per bicicletes. El trajecte dura aproximadament mitja hora, però entre l'espera d'agafar-lo i el desembarcament ja són les 13h.

Visitem el port i anem fins al mercat. Allà una parella d'avis que tenen una paradeta de tota la vida ens regala uns dolços espectaculars. Ens proposem buscar algun lloc per dinar, però no trobem res bé de preu, i l'únic lloc que ens convenç acaba de tancar el menú del migdia (són les 13.30h). Una mica decepcionats comprem menjar preparat a un super i ens disposem a dinar sobre la gespa d'un parc.

Després donem una volta per la ciutat i prenem uns pastissets asseguts a una terrassa, mentre observem la gent de diners que viu en aquesta ciutat.

Sortim cap a un càmping tranquil que es troba més endavant. Als afores de Royan la Vélodyssée va resseguint la costa fent "esses" constantment. Hi ha moltes platges plenes a vessar i també observem casetes de pescadors.

Per arribar al càmping ens desviem cap a la dreta, creuant un bosc amb alguna que altra pujada considerable. Tot i que no hi circulen masses cotxes, alguns d'ells ho fan a molta velocitat. Finalment enllacem amb una carretera molt tranquil·la que ens porta fins a un càmping dels tipus Aire Naturelle. Estem al costat d'una granja, hi ha poca gent, i no s'escolta cap soroll.

Dia 1: Irún - Hondarribia - Hendaye (1a part)
Dia 1: Bayonne - Camping Les Pins Bleus (2a part)
Dia 2: Camping Les Pins Bleus - Cap Berton - Léon
Dia 3: Léon - Camping Piou de Pelle
Dia 4: Camping Piou de Pielle - Mamisan - Lac de Biscarrose et de Parentis
Dia 5: Lac de Biscarrose et de Parentis - Ychoux (1a part)
Dia 5: Viganòs - Arés (2a part)
Dia 6: Arés - Le Porge - Camping La Grigne
Dia 7: Camping La Grigne - Carcans Plage
Dia 8: Carcans Plage - Soulac-sur-Mer
Dia 9: Soulac-sur-Mer - Royan - Camping Ilot
Dia 10: Camping Ilot - Marennes-Hiers-Brouage
Dia 11: Marennes-Hiers-Brouage - Monthérault
Dia 12: Monthérault - Rochefort - La Rochelle

Ferri

Ens regalen pastissets

Super

Pastissets

Cabanes de pescadors

Ens desviem per anar al cámping

Photo ofAire Naturelle camping a la fermé Ilot Photo ofAire Naturelle camping a la fermé Ilot Photo ofAire Naturelle camping a la fermé Ilot