Vélodyssée 2022: Monthérault - Rochefort - La Rochelle (Dia 12) * Eurovelo 1

Photo ofVélodyssée 2022: Monthérault - Rochefort - La Rochelle (Dia 12) * Eurovelo 1 Photo ofVélodyssée 2022: Monthérault - Rochefort - La Rochelle (Dia 12) * Eurovelo 1 Photo ofVélodyssée 2022: Monthérault - Rochefort - La Rochelle (Dia 12) * Eurovelo 1

-18 ft
September 23, 2022

near Montherault, Nouvelle-Aquitaine (France)

Arribem a l'última etapa (que no l'últim dia) del viatge. Amb una mica de tristor perquè sabem que això es va acabant, però també amb la satisfacció d'haver resolt totes les dificultats que han anat sortint durant el viatge, avancem cap a Rochefort.

Trobem una noia catalana que fa el camí en sentit invers i intercanviem diferents experiències. Un transbordador restaurat ens ajuda a creuar el riu que porta fins a la ciutat. Surt cada 15 minuts i el trajecte resulta curiós i agradable.

Rochefort la vam visitar ahir, mentre esperàvem que arribessin les nostres conegudes. Avui la creuem per continuar la ruta. La sortida de la ciutat és lletja i probablement s'emporta el premi a pitjor tram del viatge. Anem seguint autovies i creuant-les per passos inferiors.

No és fins que arribem a Châtelaillon-Plage, que el paisatge millora. Tornem a veure mar i parem a dinar a una taula de pic-nic d'un parc. Just quan acabem comença a ploure i enfilem cap a l'estació de tren per no acabar mullats.

Al cap d'una hora, ara sense rastre de núvols, continuem el viatge, i més endavant cometo una equivocació agafant un desviament cap a un càmping teòricament tranquil dels afores de La Rochelle. Resulta que són vies molt transitades, tot i que no ho semblaven als mapes. La gent va com boja i acabem fent grans voltes per trobar camins més tranquils.

Arribem al càmping una mica alterats i amb decepció veiem que han tancat fa un o dos dies. Ja som setembre.

No ens queda cap altre remei que anar fins a La Rochelle i intentar-ho al càmping municipal. Ens havien explicat que és sorollós i per això el volíem evitar. A més, tenim el record dels càmpings que es troben dins de grans ciutats, com els de Viena, que són horribles, bruts i no es pot descansar.

Seguim altre cop un camí de terra molt recte fins que arribem a l'entrada de la ciutat. Circulem pel costat d'un canal fins que ara si, ja som a La Rochelle i arribem al port. Aquest és magnífic i contemplem meravellats la qualitat de la infraestructura ciclista de la ciutat.

Un cop al càmping, l'espai que tenim per acampar és molt petit, però per sorpresa nostre, hi podem dormir força bé perquè la gent acampada respecte bastant el silenci.

Els dos dies següents els passem en una habitació d'una casa propera i aprofitem per fer turisme a la ciutat. Provem noves crepes de blat negre i visitem parcs i el museu de l'esclavatge. La ciutat és activa al vespre i molta gent passeja pel port mentre es pren un gelat.

---------

Hem arribat al final. En general ens ha agradat molt i el recomanem a tothom. Qualsevol dubte tècnic o no, no dubteu en escriure'l en els comentaris i l'intentarem resoldre. Gràcies per haver llegit fins aquí i bon viatge!

Dia 1: Irún - Hondarribia - Hendaye (1a part)
Dia 1: Bayonne - Camping Les Pins Bleus (2a part)
Dia 2: Camping Les Pins Bleus - Cap Berton - Léon
Dia 3: Léon - Camping Piou de Pelle
Dia 4: Camping Piou de Pielle - Mamisan - Lac de Biscarrose et de Parentis
Dia 5: Lac de Biscarrose et de Parentis - Ychoux (1a part)
Dia 5: Viganòs - Arés (2a part)
Dia 6: Arés - Le Porge - Camping La Grigne
Dia 7: Camping La Grigne - Carcans Plage
Dia 8: Carcans Plage - Soulac-sur-Mer
Dia 9: Soulac-sur-Mer - Royan - Camping Ilot
Dia 10: Camping Ilot - Marennes-Hiers-Brouage
Dia 11: Marennes-Hiers-Brouage - Monthérault
Dia 12: Monthérault - Rochefort - La Rochelle

Laberint

Restaurant dolent

Dinem aquí

Ens refugiem de la pluja

Ens desviem de la ruta. No recomanable!

Carretera molt perillosa. No fer-la!

Arribem a l'oceà altre cop