Vélodyssée 2022: Carcans Plage - Soulac-sur-Mer (Dia 8) * Eurovelo 1

Photo ofVélodyssée 2022: Carcans Plage - Soulac-sur-Mer (Dia 8) * Eurovelo 1 Photo ofVélodyssée 2022: Carcans Plage - Soulac-sur-Mer (Dia 8) * Eurovelo 1 Photo ofVélodyssée 2022: Carcans Plage - Soulac-sur-Mer (Dia 8) * Eurovelo 1

September 8, 2022

near Carcans-Plage, Nouvelle-Aquitaine (France)

El dia comença sense saber massa bé on arribarem avui. Després de dues etapes curtes on hem gaudit de la platja i el mar, avui tocarà fer més quilòmetres.

Fem una petita part de bosc per ràpidament incorporar-nos a la Carretera dels Fars. Aquesta carretera roman tancada durant l'estiu així que els únics vehicles que trobem són bicicletes. Hi ha cicloturistes i també grups grans de ciclisme que aprofiten per entrenar.

No sense dificultat, per les contínues pujades i baixades suaus, arribem fins a un carril bici que discórrer paral·lel a una carretera totalment recta. Fem molts quilòmetres així i el cap aprofita per desconnectar i pensar en altres coses.

Al cap d'uns 20 km arribem a una urbanització/poble. Està pleníssima de gent i avui la calor apreta de valent. No trobem cap restaurant que ens faci el pes així que seiem a un banc als afores. Per sort hi ha un gran arbre que ens proporciona ombra durant tota l'estona.

Després de dinar continuem, altre cop carrils monòtons i al costat de carreteres. El paisatge d'avui no val massa la pena. És tant així que només fem que avançar i avançar. Ens oblidem de fer les tradicionals parades per fer fotografies i llegir cartells.

A Soulac-sur-Mer tornem a prop de la platja. Aquí les dunes ja gairebé no existeixen i des del carril bici s'observa l'oceà. Deuen ser les 16.30 o 17h de la tarda i decidim continuar i creuar fins a Royan, però més endavant trobem unes piscines artificials a l'oceà i un complex de bunkers abandonats.

Anem a un càmping proper, petit i senzill però molt econòmic, on un home d'origen portugués molt simpàtic ens explica com de devastadors han sigut els focs aquest estiu.

Muntem la tenda i sortim altre cop cap als bunkers. Els exploro amb detall i quedo impressionat per l'estat d'abandó en que es troben. S'hi pot accedir a totes les habitacions i encara hi ha maquinària de fa més de 70 anys. Després anem a les piscines de l'oceà, on un conjunt de roques a mode d'espigó, frena la força de les onades i permet el bany amb tranquil·litat.

Avui hem fet molts quilòmetres, i arribem al càmping que gairebé és fosc. No ens queda més remei que sopar dins de la tenda per evitar les picadures dels mosquits.

Dia 1: Irún - Hondarribia - Hendaye (1a part)
Dia 1: Bayonne - Camping Les Pins Bleus (2a part)
Dia 2: Camping Les Pins Bleus - Cap Berton - Léon
Dia 3: Léon - Camping Piou de Pelle
Dia 4: Camping Piou de Pielle - Mamisan - Lac de Biscarrose et de Parentis
Dia 5: Lac de Biscarrose et de Parentis - Ychoux (1a part)
Dia 5: Viganòs - Arés (2a part)
Dia 6: Arés - Le Porge - Camping La Grigne
Dia 7: Camping La Grigne - Carcans Plage
Dia 8: Carcans Plage - Soulac-sur-Mer
Dia 9: Soulac-sur-Mer - Royan - Camping Ilot
Dia 10: Camping Ilot - Marennes-Hiers-Brouage
Dia 11: Marennes-Hiers-Brouage - Monthérault
Dia 12: Monthérault - Rochefort - La Rochelle

Carril molt monòton

trenet turístic

Conjunt de bunkers increïbles

Piscines a l'oceà

Camping Les Royannais

Molts souvenirs i gent

Agafem la carretera dels fars