Photo ofVélodyssée 2022: Camping Les Pins Bleus - Cap Berton - Léon (Dia 2) * Eurovelo 1 Photo ofVélodyssée 2022: Camping Les Pins Bleus - Cap Berton - Léon (Dia 2) * Eurovelo 1 Photo ofVélodyssée 2022: Camping Les Pins Bleus - Cap Berton - Léon (Dia 2) * Eurovelo 1

September 6, 2022

near Margueridotte, Nouvelle-Aquitaine (France)

Comencem el dia havent dormit prou bé però amb el cos encara sense estar habituat a dormir en una tenda.

El camí fins a Cap Berton és tranquil, fins i tot fresc de bon matí tot i que ens trobem a l'agost. Un cop a la ciutat, decidim visitar el seu carrer principal i degustem rebosteria francesa. També visitem el seu mercat on observem la gran quantitat de marisc que ofereix.

Com a norma general, a cada encreuament dubtós trobem alguna senyal que ens indica per on hem d'anar, i poc a poc anem sortint de la ciutat. Arribem altre cop a la costa on veiem les primeres dunes. Són molt altes i creen un mur que fan impossible observar l'oceà.

És així, que quan trobem un lloc turístic de platja, hi entrem per tal d'arribar a veure l'Oceà Atlàntic per primer cop. Aconseguim arribar fins a dalt de la duna amb les nostres bicis per un camí asfaltat o empedrat i observem com les ones trenquen a la platja amb molta força. Ens quedem una estona bocabadats veient aquest espectacle de la natura.

De tornada a l'EV1, omplim d'aigua les ampolles i una mica escaldats pel sol, decidim parar a menjar a una zona de picnic que trobem dins del bosc de pins.

Després d'una llarga estona descansant, seguim per un camí situat al costat d'una carretera, amb poques ombres i on notem ara si, moderades pujades i baixades. Aquesta també serà una tònica durant les etapes boscoses del viatge. Segons vam deduir, com que el vent i les onades són tan fortes, l'erosió del terreny també ho és i es creen grans dunes en els quilòmetres més propers a la platja. Per tant, els boscos creixen entre grans extensions de dunes amb pendents pronunciades, que tot i que no acostumen a ser constants, poden fer baixar la moral segons el dia.

** No us espanteu per el tema de les dunes i les pujades i baixades, t'hi acabes acostumant. A nosaltres no ens agraden els desnivells i vam poder superar-los perquè no acaben sent massa llargs. A més, les baixades també ajuden a agafar impuls. Vam veure moltíssimes amb nens molt petits que també les feien, així que no cal preocupar-se en excés. **

De mica en mica anem arribant al càmping que havíem triat aquell dia. Cal dir que França està plena de càmpings de tot tipus. Els més econòmics acostumen a ser els Aire Naturelle (sense piscina, tranquils, bàsics, petits i en granges o finques particulars), després els municipals (que poden ser petits o gegants, sense piscina o amb complexos aquàtics enormes) i els "privats", per dir-ho d'alguna manera (competeixen entre sí per veure qui té el tobogan més llarg o el major nombre d'estrelles).

Nosaltres sempre que podíem anàvem als Aire Naturelle, però aquests no acostumaven a estar propers a la costa. També els municipals van ser grans eleccions.

Així, a León, ens desviem cap al Camping Au Gat per un camí molt maco i allà, després de pagar 20€ per dues persones i una tenda, plantem la tenda al costat d'un hort ple de carbasses.

Dia 1: Irún - Hondarribia - Hendaye (1a part)
Dia 1: Bayonne - Camping Les Pins Bleus (2a part)
Dia 2: Camping Les Pins Bleus - Cap Berton - Léon
Dia 3: Léon - Camping Piou de Pelle
Dia 4: Camping Piou de Pielle - Mamisan - Lac de Biscarrose et de Parentis
Dia 5: Lac de Biscarrose et de Parentis - Ychoux (1a part)
Dia 5: Viganòs - Arés (2a part)
Dia 6: Arés - Le Porge - Camping La Grigne
Dia 7: Camping La Grigne - Carcans Plage
Dia 8: Carcans Plage - Soulac-sur-Mer
Dia 9: Soulac-sur-Mer - Royan - Camping Ilot
Dia 10: Camping Ilot - Marennes-Hiers-Brouage
Dia 11: Marennes-Hiers-Brouage - Monthérault
Dia 12: Monthérault - Rochefort - La Rochelle

Mercat de Capbreton

Gent saltant a l'aigua des del pont

Primeres grans dunes de sorra

Anem a buscar aigua

Veiem l'Oceà per primer cop

Parem a dinar

Solana de la bona. Notem les primeres pujades