Vélodyssée 2022: Camping La Grigne - Carcans Plage (Dia 7) * Eurovelo 1

Photo ofVélodyssée 2022: Camping La Grigne - Carcans Plage (Dia 7) * Eurovelo 1 Photo ofVélodyssée 2022: Camping La Grigne - Carcans Plage (Dia 7) * Eurovelo 1 Photo ofVélodyssée 2022: Camping La Grigne - Carcans Plage (Dia 7) * Eurovelo 1

September 8, 2022

near Le Vignas, Nouvelle-Aquitaine (France)

Per la nit ha plogut i molt. Els trons han ressonat dins de la tenda com si els llamps estiguessin caient molt a prop nostre. També el vent ha fet de les seves i deu haver fet sortir algunes piquetes volant, ja que hem escoltat veus de gent i corredisses de matinada. Per sort, nosaltres vam assegurar la tenda bé, i tot i les múltiples vegades que ens hem anat despertant, hem pogut estar a refugi de l'aigua i el vent. Una nit per recordar.

Pel matí encara és núvol. Continuem per la Vélodyssée paral·lels a la costa, pujant i baixant petites dunes enmig d'un mar de pins. També trobem les habituals clarianes, plenes d'arbustos on ens atipem de mores realment boníssimes.

El camí és ple de pinassa, a causa de la pluja i vent de la nit anterior, fet que el fa encara més bonic.

Més endavant trobem un desviament cap a l'oceà. És un camí de sorra que travessa una gran duna. Ens ve de gust anar-hi i deixem les bicis amb tot el nostre equipatge (excepte la tenda), lligades a una tanca de fusta propera al camí asfaltat.

Pugem la duna a peu amb força dificultat. Deuen ser pendents superior al 60 o al 70%. La percepció és que davant nostre tenim una paret gairebé vertical de sorra. És realment increïble.

A dalt de la duna contemplem el bosc i també la solitària platja. Com que no hi ha cap aparcament de cotxes proper, la platja està gairebé deserta. Hi caminem una estona, i a la llunyania, observo un edifici inclinat al mig de la sorra.

Amb ganes de saber que és, em poso a córrer cap a ell i després de gairebé uns 15 minuts (les distàncies sense referències són més llargues de les esperades), hi arribo. És un altre bunker de la 2a guerra mundial. Aquest cop hi puc entrar i hi faig diverses fotografies. De tornada recullo closques de petxines i ostres com mai abans havia vist.

A la llunyania i en la direcció d'on volem anar, veiem núvols de pluja i una cortina d'aigua que està descarregant ara mateix. Deu estar a uns 3 o 4 quilòmetres nostre. Així que amb tranquil·litat tornem a les bicis i circulem amb pausa fins que s'acabi la pluja.

Finalment arribem a una urbanització on aprofitem per comprar menjar. Allà coneixem a una parella de jubilats holandesos que també estan seguint la Vélodyssée.

La resta del camí és també envoltat de pins, sense tanta duna. No hem seguit la ruta Vélodyssée fins a Maubuisson/Llac de Carcans, ja que el nostre càmping d'avui també està davant la platja.

Quan hi arribem (avui també ens ho hem pres amb calma fent uns 25km), de tarda, acampem en un càmping també força gros però sense piscines ni complex aquàtic. Segons ens comenten des de recepció, és molt tranquil ja que està gairebé poblat per tendes de surfistes.

Més tard tornem a la platja per banyar-nos, tot i que avui ja es fa gairebé impossible per la força de les onades. De fet veiem molt atents els socorristes i fins i tot han de treure alguna persona que sembla que té dificultats per deixar enrere les onades.

A la nit donem una volta per una fira d'artesania que estan fent al centre de la urbanització mentre mengem un gelat.

Dia 1: Irún - Hondarribia - Hendaye (1a part)
Dia 1: Bayonne - Camping Les Pins Bleus (2a part)
Dia 2: Camping Les Pins Bleus - Cap Berton - Léon
Dia 3: Léon - Camping Piou de Pelle
Dia 4: Camping Piou de Pielle - Mamisan - Lac de Biscarrose et de Parentis
Dia 5: Lac de Biscarrose et de Parentis - Ychoux (1a part)
Dia 5: Viganòs - Arés (2a part)
Dia 6: Arés - Le Porge - Camping La Grigne
Dia 7: Camping La Grigne - Carcans Plage
Dia 8: Carcans Plage - Soulac-sur-Mer
Dia 9: Soulac-sur-Mer - Royan - Camping Ilot
Dia 10: Camping Ilot - Marennes-Hiers-Brouage
Dia 11: Marennes-Hiers-Brouage - Monthérault
Dia 12: Monthérault - Rochefort - La Rochelle