Valldan- Cambrils - Port del Comte - Ossera - Valldan (2/2)

Photo ofValldan- Cambrils - Port del Comte - Ossera - Valldan (2/2) Photo ofValldan- Cambrils - Port del Comte - Ossera - Valldan (2/2) Photo ofValldan- Cambrils - Port del Comte - Ossera - Valldan (2/2)

Very difficult
May 12, 2024
May 2024

near Port del Comte, Catalunya (España)

Atenció: tot i ser una ruta feta en modus cicloturista, nosaltres portem mtb i una bici cicloturista amb rodes aptes per a tot tipus de terreny. Aquest itinerari té trams de pista amb molta pedra solta i fortes pendents.

Sortim dels boscos propers a l'estació de Port del Compte i després d'arribar per una carretera preciosa al Coll del Bur, agafem una pista que en ocasions serà bastant dura cap el bonic poble d'Ossera. Allà omplim aigua a una font i ens encantem mirant aquest petit enclau de trementinaires.

Des d'Oserra enllacem amb una pista de molt bon fer cap a l'Alzina d'Alinyà, on tornem a trepitjar asfalt. La pijada al Collet del Bas ens deixa unes panoràmiques brutalíssimes de la geologia de l'entorn. Una meravella. Tenim clar que hem de tornar per la zona.

Tornem cap a Cambrils i una darrera pujada ens deixa a Coll Pregon, on agafem la carretera que després serà pista a la Valldan.

Aquesta etapa és bastant dura tant pel desnivell acumulat com pel tipus de terreny.

Ruta de Port del Comte a Oliana passant per:
- Coll de Port (9.4 km)
- Sant Quirze i Santa Julita d'Ossera (25.1 km)
- Coll d'Ares (30.8 km)
- Sant Bernabé (34.8 km)
- Coll de Boix (47.2 km)
- Ermita de Sant Marti (52.0 km)
- Coll de la Serra Seca (55.7 km)