Photo ofUna ruta per la costa nord, de Roses a Cotlliure passant per Banyuls i el Cap de Creus (2/2) Photo ofUna ruta per la costa nord, de Roses a Cotlliure passant per Banyuls i el Cap de Creus (2/2) Photo ofUna ruta per la costa nord, de Roses a Cotlliure passant per Banyuls i el Cap de Creus (2/2)

Very difficult
-12 ft
June 5, 2023
June 2023

near el Port de la Selva, Catalunya (España)

Primera part de la ruta:

Sortim del càmping i anem fins al Port de la Selva, on fem una visita a un forn amb uns xuxos espectaculars. I va bé agafar fores perquè les rampes que trobem només sortir del poble són tota una declaració d'intencions.

Ja sortint del Port l'asfalt es transforma en pista, que ens agrada i molt, i desapareixen els cotxes. Molt millor encara. Anem seguint la ruta GR 11 per una pista força còmoda.

A partir del Mas Vell, el tema canvia i hem d'empènyer les bicis una bona estona, fins al Marc Point que hem anomenat "Pringue". Al final és posar-li paciència i empènyer les bicis entre els dos.

Arribem a un monument amb uns cranis de vaca i unes bicis que segur que recorden a tots els que van fracassar a la zona "pringue". Continuem en direcció a Cala Culip, on deixem les bicis al costat de l'entrada de la Reserva per fer una petita volta caminant. Meravellosa la geologia i geomorfologia que es pot gaudir en aquest paratge.

Per unes pistes que ara semblen una meravella, arribem a Portlligat, on ens fem un banyito que ens senta de meravella.

Continuem cap a Cadaqués, fem una volta al poble. Està maquíssim, com sempre, i també saturat de gent, com sempre, també.

Des de Cadaqués trobarem les dues darreres pujades de la ruta. La veritat és que es fan molt bé, sobretot la segona on retrobem l'asfalt.

A Roses fem uns gelats i una orxata per celebrar la ruta tan maca que hem pogut gaudir. És increïble els paisatges tan macos que tenim al costat de casa. I la solitud amb què es poden gaudir quan t'allunyes una mica dels centres més turístics.

Aquesta segona part de la ruta l'hem extret de la proposta de Gravel Alt Empordà:

Ells posen que és una ruta amb dificultat moderada, nosaltres creiem que si la fas en modalitat cicloturista, només per l'estona d'anar empenyent ja mereix un "força complicadeta".