Photo ofUn cafè al Mazinger (Reus-el Milà-Valls-Urb. Mas del Plata-Alió-Vallmoll-la Masó-Vilallonga-Reus) Photo ofUn cafè al Mazinger (Reus-el Milà-Valls-Urb. Mas del Plata-Alió-Vallmoll-la Masó-Vilallonga-Reus) Photo ofUn cafè al Mazinger (Reus-el Milà-Valls-Urb. Mas del Plata-Alió-Vallmoll-la Masó-Vilallonga-Reus)

February 2, 2019
February 2019

near Reus, Catalunya (España)

Ruta molt rodadora cap a una destinació què, si vàreu nèixer a la dècada dels 70, no us deixarà indiferents: l'estàtua de Mazinguer Z a la urbanització Mas del Plata

Si voleu conèixer la seva història, aquí teniu un bon reportatge i un video de quan es va construir.

Nosaltres hem sortit de Reus i per a no fer l'anada i tornada igual i fer-ho una mica distint de la sentmana passada que vam anar a Santes Creus, hem tirat fins al final del Camí Travesser i cap a la Urbanització Serradalt, tot passant pel Milà. De Serradalt a Valls, hem anat a tocar del Francolí primer i desprès hem creuat el Santuari de la Granja de Doldellops (un dels trams de camí més bonics del dia).

A Valls m'he despistat un pèl (podíem haver creuat pel Pont del Cabrer) però ho hem anat torbant prou bé (amb algun carrer poc transitat que hem fet en sentit contrari, això sí) fins a fer cap al Camí de la Font del Catllar, que hem anat seguint sempre cap a l'est, fina a girar cap al nord-oest a la Plana del Camí de Sant Pere, en un altre bonic tram de camí (treballs de pedra seca als marges i en les entrades dels bancals) que ja ens ha deixat a davant de la Urb. Mas del Plata.

A l'estàtua, fotos de rigor, ràpides perquè feia fred (vent, 5 ºC) i cafè amb llet al bar- restarurant que hi ha al mateix carrer d'entrada a la urbanització per a, sense perdre temps, enfilar el camí de tornada, primer desfent el tram de la Plana del Camí de Sant Pere i tot seguit anant a buscar el GR-172 damunt de Santes Creus, el qual ja hem seguit avall fins abans de Bellavista. Aquí, hem fet una variació al recorregut que sempre feia tornant de Santes creus: ens hem evitat el sender de pujada al poble tot travessant el Torrent de la Fonollosa i, creuant per la Urb. de Calders-Escaldes, hem arribat a Vallmoll per un camí asfaltat molt rodador. Crec que es fa més via per aquí que no passant per Bellavista i la Urb. de la Romegorosa.

Des de Vallmoll, avui ja hem tirat cap a Reus el més ràpid possible (sense entrar al Rourell i només parant a agafar aigua a Vilallonga)

**** Poc després de sortir del Valls, se m'ha parat el Garmin fins que ho he vist al cap de 6 o 7 km. Això ho he corregit i està ben dibuixat al mapa. (I això és el que fa que surti tant de temps parat a la ruta. En realitat, hem pedalat, calculo, unes 4 hores i mitja o una mica més)

*** Avui era un dia de fort vent. Però en anar cap a Valls molta estona per camins "fondos", quasi no ens ha afectat. El pitjor tram ha estat ja a prop del Mas del Plata, on si l'hem patit de valent (fred i de cara). A la tornada, fins a tcar de Bellavista, també, però ja era lateral o d'esquena. L''Alt Camp en dies de vent és dur en zones poc arrecerades

DADES IBP:

Track : 02_02_2019_7_48_10_001.gpx
IBP = 81 BYC

Penalización condiciones del trayecto: 62 % ( > 50 % = MTB, < 50 % = RDB)

Distancia total: 87.81 Km

Velocidad máxima sostenida: 45.66 Km/h

• Photo of Toneflinski
    Toneflinski Feb 5, 2019

Et puc dir que mai... mai he anat al Mazinguer.... ja toca veure el "puños fuera".
    Rodant a bon ritme !!

• Photo of flonjall
    flonjall Feb 5, 2019

Si ho vols anar algun diumenge, digues-m'ho. Tinc alguna altra ruta una mica més muntanyenca per atribar-hi.

Sense vent, hauriem passat dels vint km de mitja, sí.

Salut!

• Photo of flonjall
    flonjall Feb 6, 2019

*** Van ser 19,8 km/h en moviment, crec. Però com hi ha 6 o 7 que no van marcar al Garmin, surt més de 21..

• Photo of Toneflinski
    Toneflinski Feb 7, 2019

A tooope ¡¡¡
    A veure si puc anar a fer el tram "nou" de baixada a Tivissa...