Tuzaklı - Hüseyinalan - Uludağ Milliparkı - Bağlı - Çaybaşı (14.03.2021)

Photo ofTuzaklı - Hüseyinalan - Uludağ Milliparkı - Bağlı - Çaybaşı (14.03.2021) Photo ofTuzaklı - Hüseyinalan - Uludağ Milliparkı - Bağlı - Çaybaşı (14.03.2021) Photo ofTuzaklı - Hüseyinalan - Uludağ Milliparkı - Bağlı - Çaybaşı (14.03.2021)

March 14, 2021
March 2021

near İhsaniye, Bursa (Türkiye)

Sabahın ilk saatlerinde yola koyulduk, hafif esen serin hava... Pedalı çevirdikçe ayaklar açılmaya başladı tabi neyse Doğancı barajı yolunu takip ettikten sonra sağımızda Tuzaklı tabelası evet asıl yolculuğumuza başladık. Uzun bir rampanın ardından Tuzaklı köyünde mütevazı bir kahvede durup kısa çay molası ve muhabbetin ardından yolculuğumuza devam ettik. Yine rampalar bizi bekliyor derken Hüseyinalana vardık bile hava hafif hafif soğumaya başladı. Hüseyinalana vardıktan sonra sağa mı döneceğiz sola mı derken yoldan geçen aracı durdukduk o da yabancı çıkmasın 😁 ( ne zaman yol sorsak evet Bursa'nın yabancısı değişmez ). Neyse yolu bir şekilde bulduk ve Bursa - Uludağ yoluna kendimizi attık eee tabi asıl zor olan kısım burası hele hele milli parka son 5 km yazan tabelaya sakın inanmayın 7 - 8 km arası sürüyor ( evet hesapladım ). Milli parkta kısa bir molanın ardından dönüş yoluna koyulduk şimdi asıl zor bölüme geldik hiç geçmediğimiz asıl rota Keles yoluna doğru salınmaya başladık asfalt yolu bırakmadan devam ettik sonra Bağlı köyüne vardık. Kahvehanede oturup çay içen köy halkını görünce tabi yolu soralım dedik. Buyurun çay ikram edelim derken muhabbet muhabbeti açtı ve uzun bir muhabbetin ardından Keles yolunun tarifini aldık. Çaybaşı ardından Keles yoluna sonunda kendimizi attık. Gerek doğası gerekse sessiz sakin şehir gürültüsünden uzak ve temiz havası ile güzel bir tur oldu.

Sessiz sakin bir tur rotası isteyenler için biçilmiş kaftan. Yol çok güzel her tür bisiklet ile gidilebilir. Temiz hava ve doğa eşliğinde pedallamak turunuza ayrı güzellik katıyor. Şimdiden bol pedallar tekerinize taş değmesin 😉 🚲