Photo ofTravessia a les comarques centrals del País Valencià. Etapa 3 Alcoi-l'Alcúdia de Crespins Photo ofTravessia a les comarques centrals del País Valencià. Etapa 3 Alcoi-l'Alcúdia de Crespins Photo ofTravessia a les comarques centrals del País Valencià. Etapa 3 Alcoi-l'Alcúdia de Crespins

January 20, 2014
December 2013

near Alcoy, Valencia (España)

Característiques Tècniques.
Distància: 69km
Ascensió acumulada: 1550 m
Altura Màxima: 955 msnm
Ciclabilitat: 95-98% depenent de la técnica del ciclista en les trialeres de la serra grossa.

És l'etapa menys exigent físicament però tècnicament més difícil per les trialeres que es baixaran a la serra Grossa.

Nuclis de població pels que passa la ruta: Alcoi, Bocairent, Ontinyent, Vallada, Canals i l'Alcúdia de Crespins.

Comarques: l'Alcoià, Vall d'Albaida i la Costera.

Fonts localitzades que no es troben a nuclis de població: Font del Pastoret (km 3), Font de la Teula (km 4) i Font del Pou Clar (km 30)

Eixida d'Alcoi per a buscar la primera ascensió, a la serra de Mariola, per la senda del barranc del Cint. Tot i que és una senda amb un 85% de ciclablilitat, paga la pena anar per ella per la espectacularitat de l'entorn. Una vegada acabada la senda comença una pista asfaltada fins el desviament a la dreta en les casestes de Vilaplana on serà de terra. S'atravessa el mas dels Capellans, el Barranc dels Cocons i el pla de Barberà amb alguns tramets de senda una mica tècnics però ciclables. Just després de passar pel mas de Mariola s'arriba a la carretera d'Alcoi a Bocairent que de seguida s'abandona per anar a buscar la pista del càmping i continuar cap a l'ermita de Santa Bàrbera. L'arribada a Bocairent amb unes vistes precioses al poble, es fa per la trialera del barranc del Canyaret, prou tècnica.

Una vegada superada la serra de Mariola, l'etapa s'endinsa des de Bocairent cap a la serra d'Ontinyent, per la pujada al calvari de l'Ermita del Sant Crist. Es tracta d'una pujada que es pot fer damunt la bici però és molt incòmoda i exigent al ser adoquinada. Durant bona part de la pujada es poden observar les covetes dels Moros. A continuació comença una zona prou còmoda de crestejament que de seguida acabarà per passar a la baixada de la senda del barranc de la Penya Roja. Esta senda no te apenes dificultat i a més transcorre per un entorn impressionant vora el barranc que acaba a la font del Taronger. L'arribada a Ontinyent es realitza pel Pou clar, una altra de les joies per on passa la ruta.

A l'eixida d'Ontinyent s'afronta l'ascensió a la serra Grossa, que serà l'última de la ruta. És la pujada amb més desnivell de la jornada i possiblement la més dura per l'acumulació de quilòmetres. Comença suau per la pista asfaltada de l'ermita de Sant Esteve, però a poc a poc el percentatge de les costeres va augmentant significativament i per acabar-ho d'adobar a partir de l'ermita la pista deixa l'asfalt per passar a terra amb roca solta. Les fantàstiques panoràmiques a la tota la Vall d'Albaida paguen l'esforç. La baixada començarà amb una pista més arreglada que de seguida donarà pas a una trialera molt tècnica amb trams vertaderament complicats fins la carretera CV-651 on començarà de nou una nova pista que tornarà a convertir-se en una senda, esta vegada més fàcil i divertida. Es passarà molt a prop del túnel del Sumidor, que és la cavitat més profunda del món de les desenvolupades en guixos. L'arribada a Vallada serà per la senda del barranc de la Font d'Arnau. És una senda de no molta dificultat però amb alguns llocs puntuals més tècnics, sobretot al final.

Des de Vallada, s'afrontarà l'última part de l'etapa per camins de tarongers i la Via Augusta, fins arribar a l'estació de l'Alcúdia de Crespins.