Photo ofTravessia a les comarques centrals del País Valencià. Etapa 2 Polop de la Marina-Alcoi Photo ofTravessia a les comarques centrals del País Valencià. Etapa 2 Polop de la Marina-Alcoi Photo ofTravessia a les comarques centrals del País Valencià. Etapa 2 Polop de la Marina-Alcoi

January 16, 2014
December 2013

near Polop, Valencia (España)

Característiques Tècniques

Distància: 78 km
Ascensió acumulada: 2376 m
Ciclabilitat: 99%

Es tracta d'una etapa curta però intensa que es pot realitzar en unes 7 hores tranquil·lament. Cal tindre una bona preparació física per afrontar la pujada des de Confrides fins a la font de l'Arbre. També cal tindre prou tècnica per a la pujada del sender de la Serra del Rentonar. És altament recomanable per no dir imprescindible portar un frontal per a poder il·luminar-se en els túnels de la via verda, ja que alguns són de molta longitud i no funciona l'enllumenat.

Nuclis de població pels que passa la ruta: Polop de la Marina, Xirles, Beniardà, l'Abdet, Confrides i Alcoi.

Comarques: Marina Baixa, el Comtat i l'Alcoià.

Fonts localitzades que no es troben a nuclis de poblacions: Font de l'Arbre (km 31)

Descripció de la ruta: Eixida des de Polop cap a Xirles per prendre el mateix camí que es va fer en l'etapa anterior, però esta vegada amb el sentit canviat, amb les agradables vistes a la serra de Bèrnia. Sense arribar a entrar a Callosa, la ruta es desvia per una pista riberenca molt suau que va vorejant el llit del riu Guadalest fins arribar a la pressa del seu embassament, que també es vorejarà pel seu marge dret, buscant la població de Beniardà.

Benirardà serà el punt on l'etapa comença a fer-se cada volta més exigent, amb una pista asfaltada amb constants pujades i baixades curtes, fins el llogaret de l'Abdet, on just abans d'arribar podem gaudir d'unes excel·lents panoràmiques de tota la vall de Guadalest. Continuació per carretera fins a Confrides, on s'inicia l'ascenció més dura de la jornada fins a la font de l'Arbre a 1170 msnm en plena serra d'Aitana. La baixada és una pista de terra relativament còmoda, que ens ofereix unes bones vistes de la comarca del Comtat i les seues poblacions, fins al cim de la carretera del port de Tudons. Continuarà la baixada 2 quilòmetres més per una de les vessants del port de Tudons i enllaça amb la pista forestal asfaltada que connecta amb la carretera de Benifallim. Per esta pista relativament còmoda, podem observar els efectes del desgraciat incendi que es va donar al terme de la Torre de les Maçanes l'estiu del 2012.

L'última ascenció de l'etapa comença just a l'encreuament amb la carretera de Benifallim, per un assagador convertit en molts trams a senda que atravessa la serra del Rentonar. Són destacables les magnífiques vistes cap al sud on es poden divisar el cap de Palos (Mar menor) o el cap de Santa Pola entre altres, gràcies a l'altura aconseguida vora els 1250 msnm (altura més alta de l'etapa). La senda també topetarà amb la nevera del Rentonar. Paga la pena assomar-se per la porta i contemplar la impressionant bòveda de pedra en sec. La baixada fins les pintures rupestres de la Sarga és prou pedregosa i llarga.

Una vegada passada la carretera de la Sarga, la ruta va a buscar la via verda que pretenia unir per ferrocarril les poblacions d'Agost i Alcoi. Este últim tram és molt còmode ja que el pendent és favorable en tot el recorregut gràcies a la gran quantitat de túnels que salven els nombrosos desnivells que tindria la ruta sense ells. L'entrada a Alcoi es fa pel Barri de Batoi.