Photo ofTravessia a les comarques centrals del País Valencià. Etapa 1 Gandia-Polop de la Marina Photo ofTravessia a les comarques centrals del País Valencià. Etapa 1 Gandia-Polop de la Marina Photo ofTravessia a les comarques centrals del País Valencià. Etapa 1 Gandia-Polop de la Marina

January 16, 2014
December 2013

near Benirredrà, Valencia (España)

Característiques Tècniques.
Distància: 82km
Ascensió acumulada: 2280 m
Altura Màxima: 880 msnm
Ciclabilitat: 98%

És una etapa que una persona amb una bona condició física relativament bona i acostumada a practicar mtb, la pot fer tranquil·lament en unes 9 hores, parant a diversos punts per prendre fotos o menjar.

Nuclis de població pels que passa la ruta: Gandia, Almoines, Beniarjó, Beniflà, Potries, Villalonga, Benirrama, Vall d'Ebo, Bolulla, Callosa d'en Sarrià, Xirles, Polop de la Marina.

Comarques: La Safor, Marina Alta i Marina Baixa.

Fonts localitzades que no es troben a nuclis de poblacions: Llavadors de Benirrama (km 24). Font de l'Alcúdia (km 26)

Descripció de la ruta: Eixida des de l'estació de tren de Gandia. Primers quilòmetres prou rodadors amb combinació de carril bici, camins rurals de tarongers i entramats urbans com Almoines, Beniarjó, Beniflà, Potries i Villalonga.

A Villalonga comença la primera de les quatre ascensions destacades de la ruta. L'ascenció a la bassa de la Llacuna. És una ascensió prou dura però no es fa molt pesada ja que a més de ser la primera, és asfaltada. Passada la bassa de la Llacuna comença una pista de terra que tendix a abaixar la cota de 800 metres que quasi s'arriba a alcançar, fins al mirador de la serra de l'Almirall. Les vistes de la costa valenciana tant cap al sud com cap al nord son fantàstiques. A continuació comença una baixada cimentada i molt pronunciada fins al poble de Benirrama, amb de nou unes vistes molt agradables cap a tota la vall de Gallinera.

A partir de Benirrama començarà la segona ascensió de l'etapa, cap a les llomes del Xap. És una pujada més curta que l'anterior però amb costeres més exigents i amb alts percentatges de desnivell. Una vegada dalt es pot visitar el mirador del Xap amb molt bones vistes. La ruta continua planejant una mica per les llomes del Xap fins topetar amb la baixada que conduïx cap a la Vall d'Ebo. A esta població fem una parada per a dinar i descansar una mica per tal d'afrontar les dos últimes ascensions de la jornada.

La tercera ascensió és la més còmoda de l'etapa, per ser prou curta, sense molt de desnivell i asfaltada. S'endinsa per una vall entre la serra del Cireret i la de la Carrasca, amb un forcall molt bonic a la penya Mansanet. La baixada també es pot fer sense complicacions fins el pla de Petracos situat en la vall de Pop. En el pla de Petracos es poden visitar unes pintures rupestres, declarades Patrimoni de la Humanitat per part de la UNESCO l'any 1998.

La ruta continua amb un xicotet tram per la carretera de Benigembla, fins que es desvia cap a la dreta per encarar l'última ascensió de l'etapa. Possiblement siga la més exigent de tota la ruta ja que no té cap tram asfaltat i el terreny és molt inestable amb pedra solta en moltes costeres. S'ascendirà fins als 840 msnm fins la mola del Clotet. La baixada no presenta cap dificultat, i morirà a la carretera de Castell de Castells. Un curt tram per esta carretera durà al desviament de la pista que més endavant es convertirà en una senda amb alguns trams tècnics pero curts, que al ser de pujada tal vegada s'hauran de fer caminant. De nou les vistes seran espectaculars amb l'entorn de la penya del Castellet i la panoràmica rural i costera de la Marina Baixa que el punt més alt d'esta senda ens oferirà. Una baixada cimentada seguint el curs del riu Bolulla ens durà cap a la població del mateix nom.

A partir de Bolulla la ruta s'endinsa pel teixit agrícola de la comarca, on destaca el cultiu del nispro. S'arribarà a Callosa d'en Sarrià per a després prendre el vell camí entre esta població i Polop de la Marina passant pel llogaret de Xirles. L'arribada a Polop ens oferix de nou unes panoràmiques molt càlides i mediterrànies. Un entorn fantàstic amb les serres de Bèrnia i del Ponoig empastades amb l'horitzó de la mar al fons.