Travessa Ripoll - Vall de Bianya - Olot - Maçanet per Susqueda en 2 etapes

Photo ofTravessa Ripoll - Vall de Bianya - Olot - Maçanet per Susqueda en 2 etapes Photo ofTravessa Ripoll - Vall de Bianya - Olot - Maçanet per Susqueda en 2 etapes Photo ofTravessa Ripoll - Vall de Bianya - Olot - Maçanet per Susqueda en 2 etapes

one day 2 hours 21 minutes
April 2, 2019
April 2019

near Ripoll, Catalunya (España)

Travessa en dos dies amb bici híbrida i un petit portaequipatges. Terreny mixt en general (Pista, camí asfaltat, camí i carretera en algun tram). Poso moderat, encara que faig una variant al carrilet per pujar la dificultat: el tram de Les Planes d'Hostoles fins a Sant Martí Sacalm (vegeu waypoint) hi han pujades molt fortes i el camí està en molt mal estat. És a dir que ni amb bici de muntanya podria ser ciclable de pujada. Son uns 4 km que has d'arrossegar i es fa molt dur, però val la pena la baixada al pantà (sinó s'evita seguint carrilet per Amer).

1a etapa: Ripoll - Olot per la Vall del Bac i volta per la Vall de Bianya. 55 km, uns 750 mD+.
2a etapa: Olot - Maçanet pel pantà de Susqueda. 90km, uns 1300 mD+.

Inici. Estació rodalies Ripoll

Fi 1a etapa

Desviament a la dreta per continuar per GR. Comença el tram difícil

Can Serra Restaurant

Fi 2a etapa. Estació rodalies Maçanet-Massanes

Desviament a Sant Martí Sacalm i Susqueda. Tram amb fortes pujades i mal estat

Presa de Susqueda. Barrat el pas.

Tancat. Si es vol anar a buscar altre cop el GR ja sigui per anar a Osor o Pantà de Sau s'ha de fer camí llarg i buscar el creuament més avall.

Es torna a agafar el Carrilet

Desviament a la ruta dels Avellaners

Agafar carretera (transitada)

Fi carretera transitada

Desviament esquerra

Carretera (transitada)

Inici Ruta del Ferro i del Carbó

Es deixa Ruta del Ferro. Desviament a la dreta

Petit tram carretera

Desviament a l'esquerra per sota la Vall del Bac (camí asfaltat). Es pot continuar per la carretera i agafar el GR1, es tornen