Travessa pel Massís Central, d'Avinyó a Albi

Photo ofTravessa pel Massís Central, d'Avinyó a Albi Photo ofTravessa pel Massís Central, d'Avinyó a Albi Photo ofTravessa pel Massís Central, d'Avinyó a Albi

August 16, 2019
August 2019

near Avignon, Provence-Alpes-Côte d'Azur (France)

Travessa pel Massís Central, d'Avinyó a Albi, ciutats, totes dues, amb bona combinació de trens.
La ruta comença seguint la via verda del Roine passant per Orange i fins al Pont-Saint-Esprit. Des d'aquí es pugen les gorges de l'Ardèche, es creua el massís del Lozère i es baixa per la vall del Tarn fins a Albi.
Recorregut amb poques dificultats; només hi ha la pujada al coll de Pré de la Dame. A tota la zona hi ha molts pobles macos. Per alguns hi passem; d'altres sempre podrem triar si val la pena desviar-nos una mica per visitar-los.
Cal tenir en compte que el tram de les gorges de l'Ardèche pot ser feixuc amb calor, perquè no hi ha ombra ni cap poble. Aixo sí, als miradors que hi ha a sobre el congost bé val la pena aturar-s'hi.
La zona de Valon és mol turística al pic de l'estiu. Val a dir que els rius de la zona estan plens de gorges per refrescar-s'hi quan fa calor.
Un cop dalt del coll de Pré de la Dame, hi ha un tram de pista, amb grava i sense pendent, per arribar a la carretera que baixa a Le Pont-de-Montverd. Per poc que la bicicleta ho permeti, val la pena fer-lo per veure el paisatge de l'altiplà de les Cévennes.
Un cop arribats a Florac, podeu fer múltiples combinacions per creuar les Grands Causses. Podeu aprofitar el servei d'un minibus amb portabicis per fer alguna pujada.
Nosaltres optem pel més fàcil, que és baixar pel Tarn, passant per Millau i fins a Albi. Al llarg del Tarn, fins a Brousse-le-Château, hi ha petits desnivells. A partir de Brousse-le-Château trobareu un terreny pràcticament planer fins a Albi.
Compte! Hi ha un error en el mapa: la pujada de just després de Millau no cal fer-la. Se segueix la carretera D-41.