TRANSTOROSBİKE (Alanya-Karapınar)

July 27, 2013
July 2013

•   5 2 Reviews

near Saray, Antalya (Türkiye Cumhuriyeti)

Ad: Alanya-Mersin

İrtifa kaybı: -500 m

Yükselme süresi: 05:03

Alçalma süresi: 00:54

Bu rotanın planlaması oldukça zamanımızı aldı. İlk esinlenmemiz Transanatolia turundan olmuştur. Paralel rotalarla aynı parkur yapılabilirmi diye düşünerek rota planlamasını yapmaya başladık. Günlerce bu yollarda giden gezginlerin hikayelerini, rotalarını ve duraklarını inceledik. Ancak kimse Torosları yaylalardan bu rotada bisikletle geçmemişti. Alanya'dan Konya'ya, Alanya'dan Karaman'a, Alanya' dan Seydişehir'e, Mersinden Konya'ya gidenlerin rotalarına rastladık fakat, Alanya'dan başlayarak yaylalar üzerinden Mersin'e kadar gitmiş olan bir bisikletlinin rotasına rastlayamadık. Peki yapılabilir miydi? Evet, hemde büyük bir keyifle yapılabilir diye düşünerek planladık ve düştük yollara. İlk hareket noktamız Alanya olacaktı ve Antalya'dan Alanya otobüsleri ile Alanya'ya ulaşıyoruz. (Alanyalılar firmasının bisikletlerimiz için almış oldukları ektra 20'şer Tl'yi de buradan tekrar kınıyoruz)
Alanya Otogarından öğle saatlerinde hareket ederek Dim Çayı kıyısından Kuş Yuvası Rampasına doğru pedallamaya başlıyoruz. Aslında bu yol için tam 1 gün planlamıştık ve 1 günün sonunda Karapınar'da olmayı hedefliyorduk. Fakat rampanın zorlu olacağını düşünerek, günden kar edelim düşüncesiyle 1 gün önceden başladığımız turumuza, gün sonunda nerede isek orada kamp atar ertesi gün tırmanmaya devam ederiz diye koyulmuştuk yollara. Fakat öyle keyifli ve eğlenceyle çıkmaya başladık ki, rampalar su gibi akıp gidiyordu tekerimizin altından. Beklediğimizin üstünde bir performansla tırmanışa devam ediyorduk. Hiç beklemediğimiz bir şekilde yarım günde Kuş Yuvasına ulaşmış ve en zorlu bölümü geride bırakmıştık. Zaten geç başladığımız için gün batmadan kamp atacak bir yer bulabilmek adına fazla oyalanmadan Karapınar'a ulaşmak üzere devam ediyoruz yolumuza. Kaplanhanı mevkiinde Topalın Yeri'nde kampımızı atıyor ve nefis ev yemekleri ile akşam yemeğimizi yedikten sonra, serin havada uyumanın keyfi ile 1. günü geride bırakıyoruz...