← Part of Transpirinenca BTT 2011- 2012

Transpirinenca 2012. E 4. Planoles Baga.

Photo ofTranspirinenca 2012. E 4. Planoles Baga. Photo ofTranspirinenca 2012. E 4. Planoles Baga. Photo ofTranspirinenca 2012. E 4. Planoles Baga.

July 2, 2012
July 2012

near Ribes de Freser, Catalunya (España)

Aquest traç segueix l'itinerari que proposa el llibre Travessia dels Pirineus en BTT de Jordi la Parra fins el pla d'anyella.
He deixat l'itinerari i he continuat pel Coll de la Creueta, Pobla de Lillet, i Baga.
Crec que es una bona alternativa mes suau que la proposada al llibre de ruta per coll de Pal.
Transanspirinenca 2012. Planoles Baga

Enhorabona Joan per la Transpirinenca

Quart dia. Planoles Baga. Diumenge 1 Juliol de 2012

Desprès d'un petit esmorzar a la mateixa habitació, carregem les sàrries a la bicicleta i comencem a pedalar. Avui també hem sortit de bon mati doncs l etapa sembla força llarga i cal afegir que hem de retornar a Planoles. La pujada per la collada es deixa fer a bon ritme.

A les 8 travessem Planoles i comencem un nou tram de l transpirinenca.  Creuem Planes i baixem a trobar la vora del Rigat i el anem remuntat travessem petits indrets, Fornells de la Muntanya, Toses.  No se si es efecte del fred, la gana,  o que,  però sembla que no es el meu dia, no vaig. Menjo una barreta i continuem, ara si amb una llarga pujada de uns 4 km al 10 %. La collada de Toses. En arrasarem del ven i ens cruspim els nostres entrepans.

Castellar de n'Hug
El temps sembla que vol pintar bastos i tot seguit recuperem el camí. Desprès del tram que circula al pla d'anyella , proposo als companys anar-me'n per la creueta. Ells segueixen el previst i jo segueixo l'alternativa mes suau.

Tren del Ciment. Pobla de Lillet.

Pujant cap el coll de la Creueta comença de ploure. M'he posat el Paravent impermeable. La baixada amb boira pluja i vent fa fred. Passo Castellar de n'Hug,  la vella fabrica de ciment del lot del Moro, Pobla de Lillet.  A la sortida de la Pobla m'aturo a escalfar-me a l'àrea de turisme del Tren de Ciment, reconvertit en ferrocarril turístic del alt Llobregat.  Darreres pedalades amb duen a Guardiola i d'aquí a Baga.
Ens retrobem amb el Carles i el Joan a dinar a  Cal Batista, sembla que sovint tenen tracta amb gent que sol fer la Transpirinenca, guardem les bicis i tornem a Manresa.

Baga

Quan he començat l'escrit d'aquesta etapa m'ha costat molt fer un bon resum, però al final he trobat el millor dels motius i es el de donar es mes sincera felicitació al company Joan que amb l'etapa d'avui  a fet tota la Transpirinenca de Llança a Hondarribia. Ara a prepara per fer les  variants que proposa l'autor d'aquesta sensacional travessia a traves del nostres estimats Pirineus.
Aquestes son les etapes que hem pedalat junts.
Paco Pascual

Un jove elxà s'embarca en la major i més dura de les travesses del país: la transpirenaica.Todo un repte que consisteix a unir el mar Mediterrani amb el Cantàbric a lloms de la seva bicicleta.