Transcatalunya 05 - Monestir de Les Avellanes – Les Borges Blanques

Photo ofTranscatalunya 05 - Monestir de Les Avellanes – Les Borges Blanques Photo ofTranscatalunya 05 - Monestir de Les Avellanes – Les Borges Blanques Photo ofTranscatalunya 05 - Monestir de Les Avellanes – Les Borges Blanques

August 19, 2020
August 2020

near Vilanova de la Sal, Catalunya (España)

Etapa 05. Monestir de Les Avellanes-Les Borges Blanques. 64 km. 5h.
Sortim del Monestir de Les Avellanes en direcció a Balaguer. La baixada a Balaguer ha estat sensacional: hem gaudit d'un recorregut per camps de blat acabats de segar, pedalant sota les parets del Mont-Roig amb la llum de les primeres hores del matí. Hem arribat al sorprenent llogarret de Sant Llorenç de Montgai i hem seguit el canal esquerre del Segre fins a Balaguer, on hem parat a la Plaça Mercadal per esmorzar. Hem esmorzat bé, malgrat la dita. Des de Balaguer fins a Les Borges Blanques, els camins transcorren entre camps de panissars i cereals.
El Pla de Lleida és pla però no es pot deixar de pedalar. Els camins de terra són força còmodes: tot un passeig sota el sol implacable d'agost. Travessem l'autopista A2 i la carretera N-II a l'altura de Sidamon, tot seguint el canal auxiliar d'Urgell. A Les Borges Blanques ens allotgem a l'Hostal Benet, on hem dinat i sopat espectacularment bé.