Track 1a Etapa Pyreneès. Bagnères de Luchon-St Marie Campan

Photo ofTrack 1a Etapa Pyreneès. Bagnères de Luchon-St Marie Campan Photo ofTrack 1a Etapa Pyreneès. Bagnères de Luchon-St Marie Campan Photo ofTrack 1a Etapa Pyreneès. Bagnères de Luchon-St Marie Campan

November 1, 2015
July 2015

near Bagnères-de-Luchon, Région Midi-Pyrénées (France)

Primera jornada èpica sota la pluja a través dels pirineus francesos recorrent ports mítics del Tour de França.
Sortim ben d'hora sota una pluja fina des de Bagneres (nit al ras a peu de carretera) en direcció al Peyresourde ("la estora de molsa", com l'anomenà Jean Marie Leblanc) per la seva vessant clàssica (hi ha un petit desviament a la localitat de Garin que també ens permet enllaçar a dos km del coll amb la carretera principal, guanyant una mica de desnivell). Baixem cap a Arreau sota una pluja i fred intens, convertint una baixada per gaudir en un torment; des d'Arreau enfilem el segon port, el Col d'Aspin amb una finestra de temps que ens permet gaudir d'un primer tram entre bosc molt bonic que es va obrint a mesura que guanyem alçada (port molt bonic).
Baixem cap a Ste Marie de Campan travessant el Lac du Payolle. Fem nit a l'hostal Des deux Cols: atmospera Vintage sense excessiu glamour però bon tracte i servei.

Com a dada d'interès turístic Ste Marie de Campan és el lloc on se li fa homenatge a Eugène Christophe, ciclista francès que durant el Tour de 1913 va ser atropellat per un cotxe tot baixant el Tourmalet. La seva bicicleta es trencà, i com el reglament del moment prohibia tota assistència en carretera va haver d'anar a buscar una farga, a 15 km (Ste Marie Campan), on ell mateix es reparà la bicicleta. L'incident el feu perdre quatre hores respecte als primers classificats, esvaint-se de cop tots els somnis de victòria final.