Tortosa-l'Ampolla pel Catalunya Sud

April 16, 2017
April 2017

near Tortosa, Catalunya (España)

És una ruta molt variada: urbana, industrial, turística,secà, pinedes, arrossar, espais naturals i zones d'agricultura d'horta i masies. Surts de Tortosa per una àrea urbana, transites per la vora del canal de l'esquerra de l'Ebre i després entres al Polígon industrial Baix Ebre des del qual t'atanses al polígon industrial (quasi desert) Catalunya Sud. Emprens el camí del Ranxero, entre oliveres i garrofers, matolls i pi blanc. Baixes per un bosquet entre vaques braves (uff, impressiona una mica, només estan separades del camí per una tanca de pastor elèctric). Des d'aquí, baixes fins al costat de l 'autopista AP7, passant pel costat del Consorici d'Aigües de Tarragona. Arribes a l'Ampolla i sembla que has arribat a un altre món, un poble turístic de costa. Emprenem el camí de tornada per la Bassa de les Olles, fins al Goleró. Des d'allí, per camins rurals, fins a Camarles; segueixes fins al Lligallo del Gànguil per carril bic i per la carretera de la vora del canal (que és la via Augusta!!!) fins a l'Aldea. Tot això darrer entre masos i cases d'horta. Tornem per camins al polígon Catalunya Sud i anem cap a Campredó pel camí de Salva-aigües. Travessem Campredó i tornem cap a Tortosa pel mateix lloc per on hem sortit; seria més bonic pel Camí del Mig, però a aquestes altures de ruta ja estem cansats i tenim ganes d'arribar a casa.Tortosa-l'Ampolla pel Catalunya Sud