Tehran - Amol - Nowshahr

3 days 54 minutes
April 22, 2020
April 2020

near Hefdah-e Shahrīvar, Tehrān (Iran)

این برنامه کاملا با دوچرخه اجرا شده به غیر از مسیر نوشهر به تهران (حدودا ۱۶۷ کیلومتر) که به علت شرایط نامساعد جوی از ادامه مسیر باز موندیم و مجبور به برگشت با اتوبوس شدیم.

مسیر: تهران - جاده هراز - هلوم سر به چمستان - نور - نوشهر

تاریخ برنامه: ۱-۳ اردیبهشت ۹۹
نفرات: رضا میرزایی، علی اصل, عماد حمزه ای
وضعیت هوا: ۵ تا ۲۵ درجه سانتیگراد, ابری، بارانی، آفتابی
دوچرخه ها:
*Giant XTC Slr4
*KTM Ultra 2.64
*Giant Scape 2

لوازم همراه: کلاه ایمنی, تمامی ابزار لازم، تیوپ و لاستیک اضافه، چسب پنچری، تلمبه، ترک بند، خورجین جلو و عقب، چادر، کیسه خواب، باقی لوازم کمپ، چراغ ها جلو و عقب، عینک و دستمال گردن، پانچو، کیسه زباله زخیم و اینکه حتما از شلوار پد دار یا پد ژله ای مناسب استفاده کنید. یکم هم لوازم کمک های اولیه داشته باشید بد نیست.

توضیحات: مسیر بشدت سخت و چالش برانگیز هستش، مخصوصا ابتدای مسیر تا امام زاده هاشم که سربالایی های تموم نشدنی جون آدم رو میگیره. مشکل بعدی سرپایینی ها هستش که دقیقا بعد از امام زاده شروع میشه و خیلی خطر آفرین هستش. تو این سرازیری ها به غیر از احتمال تصادف با ماشین های گذری باید کناره های جاده که معمولا پر از سنگریزه و خاک هستش رو در نظر بگیرید که تو پیچ ها عملا مثل یخ بستر لیر خوردن رو فراهم می‌کنه. خود بنده با سرعت حدودا ۸۰ تا به یکی ازین پیچ ها رسیدم و دچار حادثه شدم، با اینکه کلاه و دستکش داشتم بازم از این قسمت ها آسیب دیدم، ولی مطمعنا اگر بدون لوازم ایمنی بودم آسیب هام خیلی وحشتناک می‌تونست باشه.

اگر اولین بارتون هست که میخوایید به جاده بزنید، در کنار پارامتر هایی که از سفرای درون شهری و خارج شهری کوتاه در نظر میگیرید، عوامل باد، دما هوا، باران، افتاب، وزن وسایل همراه و میزان شیب های پیش رو رو درنظر بگیرید. هرکدوم از اینها میتونن مدت زمانی که برای سفر در نظر گرفتید رو دو تا سه برابر افزایش بدن.

برنامه ما این بود که تا لاهیجان و دیلمان بریم، اما هم وضعیت هوا، مثل باد مخالف و بارش باران، و هم خستگی مانع ازین هدفمون شد. برنامه قرار بود ۳ یا ۴ روزه باشه، خودمون هم میدونستیم اینهمه مسافت تو این زمان کوتاه بلند پروازانه ست، ولی قطعا اگه محدودیت زمان نداشتیم کاملا محقق میکردیمش.

نیازی نمیبینم که بگم قبلش از نظر فیزیکی خودتون رو آماده کنید، چون اگه نباشید خود به خود تو همون ابتدای مسیر منصرف میشید و برمیگردید.

سلام دوست عزیز
    من قصد دارم این مسیر را با دوچرخه طی کنم. چطور میتونم با شما در مورد چالشهای پیش رو در این مسیر صحبت کنم و از راهنمایی‌هاتون بهرمند بشوم؟؟

Ali_Asl Jul 28, 2022

دوست عزیز همینجا درخدمتم.

پیج یا شماره ای اگر زحمتی نیست بهم بده تا راحت تر صحبت کنیم

Ali_Asl Jul 28, 2022

بنده اینجا راحت ترم.

پیج من @hbad.boy224 هست
    میخام یکم از چالشها و تجهیزاتی که برای این مسیر لازم دارم بدونم
    (البته بجز تجهیزات عادی سایکلتوریست)
    محلهای کمپ شبانه و ...

Ali_Asl Jul 31, 2022

عرضم به حضورتون که این مسیر رو برای هیچکس پیشنهاد نمیکنم.
    خیلی خطرناکه، خیلی هم سخته
    ممکنه ادم فک کنه سربالایی ها تا امامزاده هاشم تموم میشه و بعدش اسونه
    اما وقتی با کلی تجهیزات رو دوچرخه اون سراشیبی هارو میایید پایین ادم باید خیلی مراقب باشه، من خودم اگه کلاه سرم نبود قطعا ضربه مغزی میشدم!
    بماند که تا خود امام زاده رسیدن هم یه داستان دیگه، به طوری که به بدن اسیب فیزیکی میرسونه!
    هرچند ما مسیر هراز رو یک روزه رفتیم و عملا خودمون رو پاره کردیم شاید اگه جای کمپ بین مسیر پیدا کنید و دو روزه برید راحت تر باشه، اما تکرار میکنم که این مسیر اصلا پیشنهاد نمیشه.

hosin sattar Jul 31, 2022

من چون باید ۱۸م بابلسر باشم تصمیم گرفتم اون دو روز تعطیلی قبلش رو برای سفر با دوچرخه درنظر بگیرم.
    جاده چالوس هم که باریک بودنش خطری تره.
    مسیر دیگه ای پیشنهاد دارید!؟
    البته که این مسیر رو منم ۲روزه یا ۲.۵ روزه در نظر داشتم.

hosin sattar Jul 31, 2022

درواقع همه مسیر این تراک منظورم نیست
    میخوام از جاده فیروزکوه برم آمل و بعد بابلسر

Ali_Asl Jul 31, 2022

جاده فیروز کوه منطقی تره اما بری قائم شهر بعد بری بابلسر
    چون آمل رفتن مسیر دور کردنه
    خب شما واسه این کار حداقل دو روز در نظر بگیر
    یه شب کمپ هم تو جاده فیروز کوه میتونی داشته باشی که واقعا جا واس کمپینگ زیاده

اب و هوا هم حتما چک کنید مخصوصا سرعت و جهش باد و بارون که ممکنه خیلی اذیت کنه.
    خوراکی دم دستی هم شکلات تافی یا خرما یا... هرچیزی که قند فراوون داشته باشه.