Szwajcaria Godurowska

September 22, 2018
September 2018

near Piaski, Województwo wielkopolskie (Rzeczpospolita Polska)

Szwajcarią Godurowską nazywana jest często okolica wokół rzeki Dąbrówki na odcinku od Smogorzewa do Godurowa (ok. 2 km). Pofałdowany teren i płynąca lasem rzeczka tworzą przyjemną dla oka scenerię. Droga jednak wzdłuż rzeczki jak na Szwajcarię trochę licha i niewyraźna. Przejechać trzeba przez łąkę i wyschnięte koryto strumienia. Dobry fragment dla fanów MTB. Wyjeżdżamy przy drewnianym mostku i strzelnicy myśliwskiej. Pozostałe drogi asfaltowe i gruntowe, łatwo przejezdne. Znaczne różnice wzniesień to pozostałość po czole lodowca, który podczas ostatniego zlodowacenia bałtyckiego tutaj osiągał swój maksymalny zasięg tworząc moreny czołowe. Na trasie sporo zabytków, z których najcenniejszym jest zespół klasztorny w Głogówku, na Świętej Górze. Znakowania szlaków nie zauważyłem, za to jest kilka miejsc biwakowych i tablice opisowe przy obiektach. Przez ogrodzenie podejrzeć można piękny ogród wokół odbudowanego pałacu w Godurowie. Korzystałem z mapy Powiat Gostyński (BiK, 1: 55 000)