SUPER U-Saint-Marcellin-lès-Vaison - Vaison-la-Romaine

September 13, 2021
September 2021

near Saint-Marcellin-lès-Vaison, Provence-Alpes-Côte d'Azur (France)

Van D 205, 84110 Saint-Marcellin-lès-Vaison, Provence-Alpes-Côte d'Azur, Frankrijk

Naar Avenue Marcel Pagnol, 84110 Vaison-la-Romaine, Provence-Alpes-Côte d'Azur, Frankrijk

Routering Recreatief fietsen - mooiste

Vaison la Romaine

Saint-Marcellin lès Vaison

Beneden aan de hoofdweg draaien we rechts. Dit is een heel drukke weg. Over een paar honderd meter heeft de weg de allures van een expresweg. Daarna in de bocht, kruisen we de weg en draaien we linksaf langs een vakantiecentrum naar Vaison la Romaine. De weg volgen we tot aan de oude Romeinse brug over de Ouvèze.

Vaison la Romaine

De benedenstad heeft een nieuw gedeelte en een bijna even groot gedeelte Romeinse ruïnes. Je kan er door de straten van de oude romeinse stad wandelen. Je loopt er oude romeinse huizen in en uit. Je bezoekt er het gerestaureerde romeinse theater. En dan is er nog het bezoek aan het museum met beelden, mozaïeken, wapens, werktuigen, speelgoed en nog veel meer. Na een bezoek aan de romeinse ruïnes steken we de brug opnieuw over en bezoeken we de bovenstad.

Saint-Marcellin-lès-Vaison

Saint-Marcellin-lès-Vaison is een gemeente in het Franse departement Vaucluse en telt 338 inwoners . De plaats maakt deel uit van het arrondissement Carpentras.
De oppervlakte van Saint-Marcellin-lès-Vaison bedraagt 3,6 km², de bevolkingsdichtheid is 93,9 inwoners per km².

Gîtes des Géraniums

Vanaf: 65 EUR Hotelkamers: 1 Gîtes des Géraniums biedt zelfstandige accommodaties in een tuin, een overdekt terras en uitzicht op het middeleeuwse dorp Crestet. U kunt gebruikmaken van barbecuefaciliteiten en er is gratis privéparkeergelegenheid.