SUD-EST ASIÀTIC (32) Kulen-Rohal

August 22, 2013
December 2011

near Kulén, Preah Vihear (Cambodia)

87 kms i 300 metres de desnivell positiu. Etapa amb molt poc desnivell per pistes de bon rodar i tranquil•les carreteres secundàries, per paisatge típicament cambodjà, amb selves, camps d'arròs i poblats tradicionals. Poc després del km 22, ens desviem per visitar les ruïnes de Koh Ker, un complex de temples força desconeguts i perduts enmig de la jungla. En un altre país probablement serien la joia arqueològica nacional, però a Cambodja la quantitat i qualitat de patrimoni històric és tal que alguns temples queden a l'ombra d'altres encara més impressionants, com ara el famosíssim Angkor Wat. Koh Ker fou ni més ni menys que la capital de l'imperi Jemer durant el curt període del 928 al 944 i està format per uns 100 temples dispersos per la selva, alguns en pèssimes condicions i altres en millor estat. La zona estava abarrotada de mines i l'any 2008 es va fer una neteja exhaustiva traient-ne més de 1.300! No sé si és per aquest motiu o per que queda una mica apartat d'Ankor Wat, la qüestió és que gairebé estàvem sols, això sí, vam coincidir amb els únics cicloturistes que ens vam topar a Cambodja. Es tractava d'una família suïssa que portaven més de dos anys viatjant en bicicleta amb els 3 fills de bastant curta edat, que els portaven en un parell de remolcs. Impressionant!!(http://en.nomadbikefamily.org/)
Més informació a http://biciaventurestailandialaoscambodja.blogspot.com.es/

PictographPanorama Altitude 246 ft

Koh Ker

• Pirene Nov 17, 2018

Etapa que transcorre per les selves planes interiors de Cambodja i per bonics i petits pobles rurals. A més a més passa per l'espectacular temple de Koh Ker, antiga capital de l'imperi Jémer, tot una joia força desconeguda i de visita obligada si es passa a prop. Salut!!