Photo ofSt. Pau de Segúries - St Martí Ogassa - Ribes Freser - Tregurà - Setcases - La Roca. Entre el Ter i el Freser. Photo ofSt. Pau de Segúries - St Martí Ogassa - Ribes Freser - Tregurà - Setcases - La Roca. Entre el Ter i el Freser. Photo ofSt. Pau de Segúries - St Martí Ogassa - Ribes Freser - Tregurà - Setcases - La Roca. Entre el Ter i el Freser.

one day 4 hours 23 minutes
May 30, 2021
May 2021

near Sant Pau de Segúries, Catalunya (España)

Sortida inspirada però escurçada i modificada d'una del xamalb.

Feia dies que no veníem per aquestes costes i la veritat és que sentíem enyorança, així que tot i que pronosticaven un cap de setmana mogudet pel que fa a la mèteo no ens hem pogut estar i aquí que hem vingut.

LA ruta surt de Sant Pau i puja per la carretera fins la Colònia Estabanell. Aquí deixem la carretera i ens endinsem per una pista formigonada que comença a pujar ràpidament i que permet anar gaudint de paratges ben macos.

Pel camí passem per l'església romànica de Sant Miquel de Cavallera, annexa a un petit cementiri. Des d'aquí, entre collades i la Serra Cavallera arribem a Sant Martí d'Ogassa des d'on continuarem pujant fins a Coll de Jou, tot veient la silueta de les persones que s'enfilen al Taga.

Des de Coll de Jou fem un ràpid descens fins a Ribes de Freser tto passant pel bonic poble de Bruguera.

A Ribes ens enganxa una bona tempesta i fem una parada al bar del càmping de la Vall de Ribes, on es dina prou bé, tot esperant que escampi.

Per sort, un parell d'hores més tard para de ploure i continuem la ruta tot pujant per una pista, en un inici formigonada, en direcció al Bosc de Pardines. La pista continua pujant mentre ens apropem al Balandrau i el paisatge es torna totalment alpí, els boscos han quedat enrere i ara els prats plens de marmotes ens saluden. Un cop passada la Font Lletera, comencem un ràpid descens, molt gaudidor, en direcció a Tregurà de Dalt i de Baix.

Aquí el cel comença a tapar-se però decidim continuar a Setcases, tot intentant allargar la ruta. Tot i així, com que pinta malament, decidim escurçar-la una mica, no sense abans fer parada als pobles de La Roca, imperdonable que hem passat per aquesta carretera mil cops i no el coneixíem, i l'Abella.

Tècnicament la ruta no és gens difícil, però per fer-la es requereix com a mínim una gravel, per la pista que puja en direcció al Balandrau. Les pujades són continuades però les pendents es deixen fer prou bé.

Sant Miquel de Cavallera

PictographWilderness hut Altitude 6,610 ft

Refugi de Tregurà

Refu

Photo ofEl Castell de la Roca - Roca de Palancà Photo ofEl Castell de la Roca - Roca de Palancà Photo ofEl Castell de la Roca - Roca de Palancà

El Castell de la Roca - Roca de Palancà

Roca

Santa Llúcia d'Abella

Església

• Photo of pecrow
    pecrow Jun 29, 2023

La carretera de colonia estavenell, ogassa, bruguera, ribes de freser es emporlanada i es pot fer amb bici carretera ehh??
    Gracies!

• Photo of Cerveciclando
    Cerveciclando Jun 30, 2023

Hola! No he entès el comentari. Nosaltres no anem amb bici de carretera y aquesta ruta passa per pistes. Salut!