Śmigiel - miasto wiatraków

4 hours
November 9, 2018
November 2018

near Śmigiel, Województwo wielkopolskie (Rzeczpospolita Polska)

Miasto słynęło niegdyś z wielkiej liczby wiatraków i od nich zapewne wzięło swą nazwę. Dziś stoją dwa zarekwirowane z Bronikowa i Kluczewa, za to wyremontowane stanowią dodatkową atrakcję miasta. Celem wycieczki było głównie poznanie samego Śmigla, w mglisty i krótki listopadowy dzień starczyło czasu tylko na objechanie południowo-zachodniej części gminy. Widać wiele dbałości lokalnych władz o turystykę. Są wyraźnie i logicznie (kolor + numer) zaznaczone szlaki rowerowe, tablice informacyjne przy ciekawych obiektach, przy nowych drogach wygodne ścieżki rowerowe (Podśmigiel - Boguszyn) i urządzone miejsca postojowe (Morownica). Brakuje tylko najprostszej rzeczy - informacji o przebiegu szlaków. Nie natrafiłem na żaden przewodnik, dokładną mapę gminy, nie ma choćby drogowskazów. Nie znajdziemy też nic na stronie internetowej gminy, jak zatem korzystać z tych ułatwień ? Trasa łatwa i bynajmniej nie monotonna. Są lasy, zabytki, ciekawe krajobrazy, trochę wzniesień. Wszystkie drogi łatwo przejezdne. Korzystałem z mapy Powiat Kościański (Top mapa, 1:50 000).