سفر خط ساحلی بهمن ۱۴۰۱- روز نهم و آخر از کنگان تا عسلویه

Photo ofسفر خط ساحلی بهمن ۱۴۰۱- روز نهم و آخر از کنگان تا عسلویه Photo ofسفر خط ساحلی بهمن ۱۴۰۱- روز نهم و آخر از کنگان تا عسلویه Photo ofسفر خط ساحلی بهمن ۱۴۰۱- روز نهم و آخر از کنگان تا عسلویه

February 18, 2023
February 2023

near Maḩalleh-ye Gaz Bolbol, Bushehr (Iran)

برای صبحانه در بوشهر توصیه میکنم آش بوشهری رو از دست ندین
تو کنگان آش سرای خاطره تو بلوار امام ما آش خوردیم که خیلی خوب بود
از بندر کنگان دیگه مسیر دارای بالا پایین هست تا خود عسلویه
البته که خیلی شدید نیستن اکثرا ولی مثل روزهای قبل جاده کفی نیست
قبل از سیراف دوتا پالایشگاه کوچک هست که بوی خیلی اذیت کننده‌ای ندارن. البته به جهت باد هم بستگی داره ولی باد شمالی باشه رکابزنی راحته
بعد از سیراف، تو روستای پرک و بندر شیرینو میتونین به جای جاده اصلی از جاده کناره برین، هم راه کوتاه تره و هم خلوت تر و زیباتر

از بندر شیرینو تا عسلویه اوج حضور پالایشگاه‌ها و دود و بوی گاز هستش که اگر بلد یاری نکنه قطعا اذیت کننده و مشکل ساز میشه
چسبیده به عسلویه روستای نخل تقی هست که پارک ساحلی بزرگ و مناسبی برای کمپ داره. خود عسلویه هم که پارک ساحلی زیاد داره برای کمپ
ما تو عسلویه رفتیم استادیوم برای اسکان ببینیم جایی دارن که به خاطر مسابقات کشوری کاراته همه جاها پر بود و نهایتا یک اطاق کوچک که نگهبانی بود در اختیارمون گذاشتن

ما برای برگشت بلیط هواپیما گرفته بودیم و قصد داشتیم دوچرخه‌‌ها رو مثل اومدن با باربری بفرستیم تهران
ولی وقتی رفتیم باربری بهمون گفتن بابت هر دوچرخه ۳۵۰ هزار تومان کرایه میشه و دلیلش هم گفتن به خاطر مشکلات ارسال بار از جنوب به سمت تهرانه و کلاس خارجی و قاچاق
ما هم ترجیح دادیم دوچرخه ها رو با خودمون ببریم فرودگاه و اگر همچین پولی قراره بدیم برای پول بار هواپیما بدیم تا دوچرخه ها با خودمون برسه تهران.
تو فرودگاه دوچرخه‌ها رو دادیم بسته بندی که بابت هر کدوم ۲۵۰ هزار تومان گرفتن
پرواز ما هواپیمایی آتا بود و بابت دوچرخه پول اضافه‌ای نگرفتن، ولی جزو ۲۰ کیلو بار حساب میشد و با وسایل سفر قطعا اضافه بار می‌خوردیم. با همکاری چندتا مسافر که بار نداشتن این مشکل حل شد و پولی بابت اضافه بار ندادیم.