Sepsis Challenge

September 1, 2015
August 2015

near Mataró, Catalunya (España)

La Sepsis Challenge és una proposta feta per treballadors del Consorci Sanitari del Maresme aficionats al ciclisme que, amb el suport de la revista esportiva Sports People, neix amb la vocació de convertir-se en un esdeveniment benèfic i esportiu de referència a Catalunya. Els seu objectiu és generar recursos per recerca biomèdica i pel desenvolupament de programes de formació continua en l'àmbit de la sèpsia greu.

Visió del ciclista Fran Spin:

Sortida

Sortida des de la població de Mataró, capital del Maresme. Tot just conèixer com anem de sensacions, s’inicia la cascada de la sèpsia, el lactat ja no deixarà de pujar fins a límits inimaginables…

Serà una marxa curta però intensa plena de sectors on poder afegir el nostre nom als KOM del maresme, no oblideu connectar el vostre STRAVA©.

Coll d’Òrrius – Sant Bartomeu

Iniciem a 6km de la sortida l’ascensió a la “cima Coppi” d’aquesta edició, el Coll d’Òrrius amb quasi 400m de desnivell i un breu descens central on podrem sentir una falsa recuperació abans d’encarar les últimes rampes amb sectors de fins el 10%. Serà important regular i tornar a recordar la baixada doncs significarà el final de festa en forma de cronoescalada intensa i exigent.

Coll de Parpers
Després d’una baixa tècnica girem a la dreta a la població de La Roca del Vallès para enllaçar amb la Collada de Parpers, una pujada breu i progressiva para poder donar el millor de nosaltres mateixos, de ben segur que no deixa indiferent a ningú.
A dalt ens espera el primer dels dos avituallaments.

La baixada, ràpida i molt divertida, amb revolts on quasi no es toca el fre i amb uns 500 m finals per “tirar a fondo de truita”.

Can Bordoi

Girem en direcció Dosrius, ja estem necessitats de bicarbonat i aquelles dosis d’antibiòtic que no arriben, els gèrmens s’estan tornant resistents i la SIRS comença a fracassar. Es el moment per menjar i rehidratar-nos, en un llarg i fals pla, el “Lauteret del Maresme”, que finalitza en una pujada exigent de 4km, Can Bordoi.

Can Bordoi (des de Llinars)

Després de baixar el port, no hi ha temps per recuperacions, tornem en sentit contrari i ràpidament ens adonem que aquesta marxa, tot i ser curta, ens farà “créixer les ungles”. La primera rampa de Can Bordoi des de Llinars, al 10% sostingut durant uns quants centenars de metres es el punt d’inflexió de la marxa. En aquest punt ens penedirem de no haver menjat i begut el suficient. Tindrem l’estímul afegit de creuar-nos amb la resta de corredors.

Una vegada coronat el port, una baixada ràpida per trencar a la dreta en el port del Collet.

El Collet

Un pujada agraïda i ràpida que es pot fer a plat en el seu primer tram. Una vegada a dalt tenim el segon avituallament per recuperar forces.

Coll d’Òrrius des de La Roca

Un sector llarg i pla, on es important formar un “bon grupetto” ens portarà fins a La Roca. No acabem de deixar el municipi quan ens adonem que estem davant de la cronoescalada. Una pujada molt exigent que pràcticament no baixa del 8%. Serà important testar els primers 200 m per saber quin és el nostre ritme i poder fer un bon temps.

Tram final i arribada

La baixada d’Òrrius es tècnica i força llarga pel que portem de marxa. Una vegada arribem a la carretera d’Argentona ens espera un final molt ràpid amb un fals pla en baixada on encara podem arribar a enllaçar i estar a la “pomada” per fer un bon temps.

• Photo of laiacuqui
    laiacuqui Oct 10, 2018

Buenas..esta es edición 2018?