Sarıkamış Anısına Kubbe Turu

January 4, 2015
January 2015

near Malatya, Malatya (Türkiye Cumhuriyeti)

Sarıkamış Şehitleri Ansına Malatya Bisiklet ve Doğa Sporları Derneği,
MABİSDER tarafından düzenlenmiştir.
42 Bisikletli olmak üzere toplam 78 kişinin katılımı ile 04.01.2015 Pazar Günü yapılmıştır.
Turu sorunsuz tamamlanmış olup;
Emeği geçen herkese teşekkür ediyorum.
Bizleri kar üstünde yakılmış ateş ve semaverde demlenmiş çay ile karşılayan değerli arkadaşımız Zeki Bey'e ayrıca teşekkürler.
Gençlik Merkezi ziyareti nedeniyle yaşanan zaman kaybı dışında bir eksikliğin olmadığı bu tur için MABİSDER yönetim kurulunu tebrik ediyorum.

MABİSDER Çıkış

Gençlik Merkezi

Gençlik Merkezi ziyareti düşünülen gibi olmadı. Çünkü muhataplar henüz organize olamamışlardı.Beklesek aman kaybı olacaktı ve çıkışımız çok gecikecekti. En azından etkinliğe katılan öğrencilerle görüşmüş olduk. Seneye daha organize olabilirse güzel olur.

Hacıhaliloglu Çiftliği

Hacıhaliloglu

Sevserek Han

Selçuklulardan Kalma,İpek Yolu üzerinde ve Nemrut istikametindeki hanlardan biridir. Araştırmalara göre Sevserek Han’dan başlayarak Nemrut’a doğru 60 kilometrelik yol boyunca Sevrerek 2 Han, Görk Han, Tepehan, Yandere Han, Çat Han, Birinci Taşkale Han ve 2. Taşkale Han bulunduğu bildirilmektedir. Önceki Malatya Valisi Doç.Dr. Ulvi SARAN bu hanların hepsini sırasıyla ortaya çıkarıp Malatya’ya kazandırmak istedi. Bura ile başladı. Ancak Malatya'dan ayrılması nedeniyle çalışma "sahipsiz" kaldı. Sevserek Han’ın 800 yıllık bir geçmişi bulunmaktadır. İpek Yolu üzerinde ticaret yapan kervanlar buralarda konaklamış. 1600 metrekarelik bir alana sahiptir.

Yaygın Göleti

Sulama amaçlı olarak Kapatılan Köy Hizmetleri Bölge Müdürlüğü tarafından yapılmış ve faaliyette olan bir gölettir.

Yol Şantiyesinde.

Yol çalışmaları nedeniyle kurulmuş şantiyedeyiz. Bizi "Ben Deli" diye karşılayan çay ve mandalin ikram eden, Hasan Deli kardeşimize gösterdiği sıcak ilgi ve ikramları için teşekkür ediyoruz. Hasan Bey'in fotoğrafları ve Wiciloc kaydı burada kesiliyor. Ne o fotoğraflar kayda geçmiş ne de turun kubbe bölümü güzergaha eklenmiş. Çünkü artık şebeke olmadığından telefon wikiloc kaydını yapmamış. Bu nedenle eksik bölüm için elimde olmayan nedenlerden dolayı kusura bakmayın.