Photo ofSanta Coloma de Farners, Vilobí d’Onyar, Salitja, Sant Dalmai, Pedra Dalmaua, Aeroport, Vilobí, S.C. Residencial i S. Coloma Photo ofSanta Coloma de Farners, Vilobí d’Onyar, Salitja, Sant Dalmai, Pedra Dalmaua, Aeroport, Vilobí, S.C. Residencial i S. Coloma Photo ofSanta Coloma de Farners, Vilobí d’Onyar, Salitja, Sant Dalmai, Pedra Dalmaua, Aeroport, Vilobí, S.C. Residencial i S. Coloma

June 8, 2023
June 2023

near Santa Coloma de Farners, Catalunya (España)

Bicicletada d’entrenament, amb el següent Recorregut: Aparcament del Consell Comarcal de la Selva, carrers, el Sol Ixent, Carretera Vella de Girona, V.V., Santa Coloma Residencial, carrers, Mota Torrent de Bagastrà, Pineda de Can Picó, camí, Carretera del Veïnat de Baix a Vilobí, Carretera de Vilobí, Veïnat de Sarreda, Vilobí d’Onyar, Mota de l’Onyar, camins, Salitja Carrilbici de Sant Dalmai a Salitja, Sant Dalmai, Camí de Can Sagrera, camí, carrer, Camí de la Crosa, la Crosa de Sant Dalmai, Carretera de Salitja, Camí d’Aiguaviva, la Pedra Dalmaua, V.V. a l’Aeroport de Girona, Aeroport de Girona, Carretera de l’Aeroport, Carretera de Vilobí a l’Aeroport, Carretera de Vilobí, Vilobí d’Onyar, Carrilbici, Carretera del Veïnat de Santa Margarida, camí, Camí al Veïnat de Santa Margarida, Santa Margarida, corriol, camí vora l’Eix, Carretera de Vilobí, Camins de la Serra de Coguls, Santa Coloma Residencial, Via Verda, Carretera Vella de Girona, el Sol Ixent, Santa Coloma, carrers, Carretera dels Banys, Termes Orion, Camí dels Banys, Parc de Sant Salvador, Santa Coloma, carrers i Consell Comarcal.

Pedalada pràcticament de cicloturisme, discorre per camins de terra bons o acceptables amb trams d’asfalt. Només el corriol de sortida de Santa Margarida es de BTT.

Al camí d’entrada a Santa Margarida, trobem una cadena que podem passar entre dos arbres agafant per la dreta. La sortida la fem pel corriol que hi ha en front la capella, cal anar amb compte té al principi un tram amb arrels que hi ha que saltar i al final trobem un graó i un tram bastant tècnic, son dos trams petits però hi ha que anar amb compte.

Els guals que trobem son cicables i tenen element per passar-los quan baixa aigua.

Pins de Can Picó, seguint la mota del Torrent de Bagastrà trobem aquesta pineda amb pins i alzines respectables.

A Vilobí passem pel Castell i l’Església de Sant Pere. La sortida del poble la fem per un pon de fusta per creuar l’Onyar, es te que entrar lateralment i anar amb compte amb les tanques.

A Salitja, trobem l’església de Santa Maria

A Sant Dalmai, passem per l’Església de Sant Dalmai on agafem un camí que passat Can Sagrera, on comença l’asfalt trobem l’indicador de les Grederes de Can Sagrera, estan a 200 metres del camí, aquest cop les deixem de banda. Al final del carrer pugem a la corona del Volcà de la Crosa de Sant Dalmai que seguirem fins baixar a la Carretera de Salitja, el crater té un kilòmetre i quart de diàmetre i es un dels més grans d’Europa.

Prop d’Aiguaviva trobem la Pedra Dalmaua, lloc on segon la tradició descansava Sant Dalmau quan anava a Girona.

Al veïnat de Santa Margarida trobem la Capella de Santa Margarida del segle XII o principis del XIII.

Efectuada el 20230608

Consell Comarcal de la Selva - Santa Coloma de Farners

el Sol Ixent

V.V. a Santa Coloma Residencial

Santa Coloma Residencial -Final/inici V.V.

pal al mig del pas

Vilobí d'Onyar - compte, creuament carretera

Sant Esteve i Castell de Vilobí

Compte, 100 m. Carretera Salitja

la Pedra Dalmaua

carrilbici

final carrilbici - inici tram carreteres

Rotonda de l'Aeroport

Zona esportiva de vilobí d'Onyar

antiga Sínia

compte, creuament carretera

Gual Riera Grevolosa - compte amb la sortida

cadena - agafar per la dreta

Santa Margarida

Veïnat de Santa Margarida

Corriol amb un parell de punts tècnics