Sant Eudald de Jou - Castellfollit de la Roca - Montagut (Alta Garrotxa)

Photo ofSant Eudald de Jou - Castellfollit de la Roca - Montagut (Alta Garrotxa) Photo ofSant Eudald de Jou - Castellfollit de la Roca - Montagut (Alta Garrotxa) Photo ofSant Eudald de Jou - Castellfollit de la Roca - Montagut (Alta Garrotxa)

July 25, 2021
July 2021

near Montagut, Catalunya (España)

(Quan anem a caminar, ens podem aturar per observar plantes, flors, arbres o qualsevol ésser de la natura que ens crida l'atenció, també ho podem fer per prendre alguna cosa en algun poble que trobem pel camí, com també aprofitar per fer un tomb i conèixer els racons d'aquest poble. Fins i tot, agafem alguns camins que no semblen que siguin els que tocaria agafar si per algun motiu ens motiva fer-ho. Dit això, si alguna persona segueix el nostre camí, que ho tingui en compte, i més si veu que el track fa moviments estranys. Vinga, a seguir fent camí!)

Abans de res, esmentar que aquest tomb amb bici es combina amb un parell de trams caminant. El primer, quan pugem a Sant Eudald de Jou i tornem a baixar i, el segon, quan passegem per Castellfollit de la Roca. Això ens permet caminar tranquil·lament per ambdós indrets.

Realment, exceptuant el tram entre Castellfollit de la Roca i Montagut, tenim la possibilitat de pedalar amb molta tranquil·litat i sense gairebé trànsit d'altres vehicles en molts moments. Precisament un d'aquests trams, d'ençà que agafem el trencall que va cap a l'ermita i el càmping de Can Banal, i fins que ens trobem amb la carretera que va cap a Castellfollit de la Roca, esdevé un paratge boscós inacabable a cantó i cantó.

Un cop ens incorporem de nou a la carretera principal, posem la directa cap a Castellfollit de la Roca, un d'aquells indrets que val la pena contemplar una estona des de l'altre cantó del riu Fluvià, com també passejar-se pels seus carrers.

La tornada per la carretera -Nacional- ens duu fins a una rotonda on ja trobem la indicació que ens duu a Montagut i, a més a més, ho fem per un carril bici.

Des de Montagut, ja només queda tornar a trobar el trencall que ens ha dut a l'ermita, i arribar fins al punt d'origen.

Inici (al costat del Pont del Llierca)