Sant Celoni - Malgrat de Mar (Vallès Oriental, Selva i Maresme)

Photo ofSant Celoni - Malgrat de Mar (Vallès Oriental, Selva i Maresme) Photo ofSant Celoni - Malgrat de Mar (Vallès Oriental, Selva i Maresme) Photo ofSant Celoni - Malgrat de Mar (Vallès Oriental, Selva i Maresme)

-131 ft
June 23, 2023
June 2023

near Sant Celoni, Catalunya (España)

(Quan anem a caminar, o amb bicicleta, ens podem aturar per observar plantes, flors, arbres o qualsevol ésser de la natura que ens crida l'atenció, també ho podem fer per prendre alguna cosa en algun poble que trobem pel camí, com també aprofitar per fer un tomb i conèixer els racons d'aquest poble. Fins i tot, agafem alguns camins que no semblen que siguin els que tocaria agafar si per algun motiu ens motiva fer-ho. Dit això, si alguna persona segueix el nostre camí, que ho tingui en compte, i més si veu que el track fa moviments estranys. Vinga, a seguir fent camí!)

Arribem a Sant Celoni amb la idea de seguir la ruta de la Tourdera, que va seguint el curs de la Tordera. I la idea es manté, malgrat que anem combinant amb altres camins que anem trobant i que ens duen a altres paratges. Les fites sempre hi són, més o menys a prop, i les anem retrobant a mesura que anem avançant.

Pel que fa al riu, tenim la sort de fer la ruta el cap de setmana abans que comenci la calorada d'estiu i, després d'alguns dies de pluja, la veritat és que flueix una quantitat d'aigua suficient per poder remullar-se els peus, i fins i tot el cos sencer.

A grans trets, el camí ens duu per zones força ombrívoles per l'immens bosc que hi ha a banda i banda, i quan ens allunyem de la carretera la tranquil·litat augmenta considerablement i podem connectar més còmodament amb l'entorn que ens envolta.

El traçat del camí no es fa incòmode en cap moment, malgrat que en el nostre cas anem amb una cadireta i el nen al darrere, i ens topem amb alguns moments d'aquells de pedres grosses enmig de la pista. Potser un remolc trontollaria més. Per pensar-s'ho, si més no.

Afegir també que ens animem a posar la directa després de fer una remullada a la Tordera, tot just al costat del municipi que duu al mateix nom, i el camí s'enfila considerablement, fent-nos baixar de la bicicleta i arrossegant-la durant alguns minuts fins al punt més alt, que és ben a prop del castell de Palafolls. És per això que la dificultat esdevé moderada.

Després, només ens queda deixar-nos anar fins a la mateixa platja de Malgrat de Mar.